Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Draadloos flitsen & camera bedienen
  • Een goedendag,

Ik bezit momenteel een Canon EOS 500D en een 550EX (niet te verwarren met een 580EX). Voor deze set zoek ik de mogelijkheid om tegelijk draadloos de flitser af te laten gaan en een foto te maken. Ik zag hiervoor in ieder geval twee mogelijkheden.

De Cactus V5 en de RF602. Ik weet dat het afzonderlijk wel werkt; als afstandsbediening werkt het en als draadloze flitser. Maar is het ook mogelijk om tegelijk de flitser af te laten gaan én de camera? En wat heb je daarvoor nodig? 3 elementen?

Is het aan de andere kant ook mogelijk om de flitser draadloos te besturen met een Cactus of RF en met een bedrade afstandsbediening de hele serie; camera en flitser?
  • 2 Reacties sorted by
  • Kijk eens bij www.fototools.be onder afstandsbedieningen en timers. Misschien vind je daar iets. Of onder http://www.saake-shop.nl/FOTO+&+VIDEO/Afstandsbedieningen/Canon/Canon/1/index.htm
  • Als je een afstandsbediening hebt, die je camera af laat gaan en je hebt een cactus v5 op je camera en flitser staan, dan moet het werken.
    Op het moment dat de foto wordt gemaakt, gaat er namelijk een elektronisch signaal door je flitscontact, die ervoor zorgt dat de Cactus v5 in werking wordt gezet en je flitser ook op afstand af gaat.

Of mis ik iets en denk ik te simpel? Je vraag even snel lezend was dit mijn eerste ingeving.