Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Wat zit er in jouw cameratas?
  • Ik dacht dat het misschien wel een leuk idee is om een overzicht te krijgen waar iedereen mee fotografeert en waarom. Ik zal aftrappen:

Ik maak foto’s met een Canon EOS 5D (de oude versie) full-frame digitale spiegelreflex camera met deze lenzen: de Canon EF 17-40mm f/4L USM (groothoek); de Canon EF 24-105mm f/4L USM (walkaround); de Canon EF 50mm f/1.4 USM; de Canon EF 85mm f/1.8 USM (portretten); de Canon EF 100mm Macro f/2.8 USM (macro); de Canon EF 135mm f/2L USM (tele-prime) en de Canon EF 80-200mm f/2.8L gekregen van fotograaf Jordi Huisman (tele-zoom, de “magic drainpipe”).

Ik ben erg tevreden met deze set opgebouwd sinds ik begon met mijn digitale spiegelreflexcamera, de Canon EOS 300D, ruim 6 jaar geleden. Afgelopen 1,5 jaar heb ik geen nieuwe lenzen toegevoegd.

Ik gebruik een Tiffen polarisatiefilter om de blauwe luchten sterker te maken en de (aanwezige) wolken sterker te laten afsteken. Verder gebruik ik een Lee grijsverloopfilter en ND filter set voor mijn 24-105 en 17-40mm lenzen. Hiermee verklein je het contrastverschil tussen de lucht en de grond, waardoor luchten veel duidelijker in de foto naar voren komen en er meer detail in de lichte en donkere delen zichtbaar blijft. Ideaal voor landschapsfotografie.

Voor landschapsfoto’s gebruik ik een Feisol CT-3442 carbon fibre statief met een Kirk BH-3 ballhead kop en Kirk L-camera bracket. Voor ‘Strobist’ acties een Manfrotto 001 Nano licht standaard met een LumoPro paraplu houder en Westcott 43" opvouwbare paraplu en Canon 580 EXII flitser.

Een aantal lenzen draag ik dagelijks bij me van en naar het werk, in een Lowepro Compudaypack rugzak. Foto’s bewerk ik op mijn iMac met Adobe Photoshop Lightroom 3. Ze worden gebackupped naar een Drobo externe schijf (eigenlijk vier harde schijven) en naar Amazon S3. Vervolgens plaats ik ze op mijn eigen fotoblog op www.kennethverburg.nl, op DigitaleFotografieTips.nl als illustratie bij de artikelen en op Flickr.com.
  • 57 Reacties sorted by
  • Ik fotografeer met een Sony A200 en een Konica Minolta Dynax 7D digitale spiegelreflex camera met de volgende lenzen: de Minolta 17-35mm D f/2.8-4; de Minolta 100-200 f/4.5; de Minolta 50mm f/1.7, Minolta 24mm f/2.8 en de Sigma 18-125. Als we "gewoon" op pad zijn heb ik ook altijd een Panasonic Lumix TZ-3 in mijn zak. Soms moet je je behelpen…

Om bij te lichten maak ik af en toe gebruik van een Metz 48 externe flitser. Alleen in noodgevallen want het liefst gebruik ik geen flitser.

Ik ben redelijk tevreden met deze set, maar kijk ook regelmatig naar andere merken waarbij vooral Pentax en Nikon me trekken. Full-frame hoeft nog niet zo direct maar ik sta er ook niet afwijzend tegenover. Het moet betaalbaar blijven en plezier opleveren. In tegenstelling tot mijn zoon heb ik helemaal niets met Canon.

Ik gebruik soms een polarisatiefilter om de kleuren in de luchten sterker te maken en de wolken te accentueren. Alle lenzen zijn voorzien van een UV-filter.

Ik heb een eenvoudig 3-poots statief van Vanguard waar ik de panorama-kop heb vervangen door een balhoofd. In mijn auto ligt ook altijd een monopod.

Zoals de gemiddelde fotograaf heb ik meerdere tassen. Op vakanties en tijdens langere wandelingen sjouw ik alles mee in een Lowepro Fastpack 250, behalve mijn hele uitrusting past hier ook nog mijn macbook pro in. De Sony A200 met lenzen en flitser slaapt meestal in een Lowepro Nova 190 en de Dynax 7D in een Crumpler Muffin Top 7500.
    Foto’s bewerk ik op mijn Mac Mini met Adobe Photoshop Lightroom 3.3 Heel incidenteel kijk ik wel eens naar Photoshop maar LR 3.3 kan voor mij bijna alles. Ik maak een back-up op een Samsung externe schijf van 1TB m.b.v. Timemachine en een extra reservekopie op een WD Mybook van 750GB. Ik gebruik het internet voor mijn foto's alleen voor www.dyxum.com , het Sony en Minolta-forum en gebruik dan alleen maar een klein deel van Flickr.

Mijn kennis doe ik op en deel ik bij een leuke fotoclub in Lelystad. Zeer actief en met een hoog kennis- en vaardigheidsniveau bij de leden. Altijd een genot om op maandagavond naar toe te gaan.
  • Nikon D7000
    Nikon D80
    Nikkor 17-55 2.8
    Nikkor 70-200 2.8
    Tamron 11-18
    SB600
    Velbon statief
    enkele rugzakken, afhankelijk van lokatie.
  • Ik heb nog een redelijke beginnersset. Ik ben sinds 2009 bezig met fotografie en begon met een superzoom van Fuji, namelijk de S8000fd. Opzich een leuke camera maar voor degene die meer wil een rotding. Zo ook voor mij en in het voorjaar van 2010 maakte ik de overstap naar mijn eerste DSLR, namelijk de Nikon D5000. Een prima instapcamera. Goede sensor en behoorlijk goed AF-systeem.

Ik gebruik daarbij een 18-55mm kitlens die ik binnenkort hoop te vervangen. Ondanks dat het een van de betere kitlenzen schijnt te zijn heb ik behoefte aan iets beters, zowel optisch als de bouwkwaliteit.
    Naast de 18-55mm heb ik de veelgeprezen Nikkor 70-300mm VR. Een uitstekend objectief, één van de besten in dat bereik. Ik gebruik deze twee objectieven voor landschapsfotografie. De 70-300mm zo nu en dan ook eens voor een vogeltje, vosje, ree of soms zelfs een das.
    Omdat ik behalve landschap graag bezig ben met macro-fotografie heb ik mij ook de Nikkor 85mm Micro VR aangeschaft. Een enorm scherpe, goed gebouwde macro-lens waar ik al veel plezier meer heb gehad.

Macro en landschapsfotografie gaan lastig vanuit de hand als je hoge eisen stelt. De beslissing om een statief te kopen was snel gemaakt en dat werd de Manfrotto 190XPROB samen met een 494RC2 balhoofd. Een relatief lichte combinatie die tegen een stootje kan en behoorlijk allround is. Voor mij niet meerdere statieven aangezien ik veel afstanden met de trein, fiets of lopend afleg.
    Voor stabiliteit enorm laag bij de grond en vanuit schuilhutten en de auto heb ik een pittenzak gemaakt. Je kan ze kopen voor 20 euro, maar je kan ook op de markt een lapje stof kopen en een prima pittenzak zelf maken, volledig op maat! Kost je dan slechts 3 euro en werkt minstens zo goed als een 'officiële.'

Naast deze spullen heb ik nog een aantal filters. Een simpel polarisatiefilter die ik inmiddels niet meer gebruik. Deze is namelijk vervangen door een Cokinsetje. Ik gebruik een grijsverloopfilter en een polarisatiefilter. Voor meer informatie daarover, neem even een kijkje op de site van Kenneth: digitalefotografietips.nl

Dit alles gaat samen met wat schoonmaakspullen en nog wat klein prut (accu's, geheugen etc.) in de Lowepro Flipside 400AW.

Helaas heb ik niet net als Kenneth de perfecte mogelijkheden voor opslag. Ik gebruik een krachtige Windows laptop met daarop Lightroom 3 en voor het pixelwerk Photoshop CS5.

Mijn foto's zijn op diverse fora te vinden, een eigen site is op dit moment nog niet beschikbaar.

Ik ben benieuwd naar de setjes van anderen! :)
  • D3 met 24/70 2.8 en een 70/200 vr 2.8 een 50mm 1.4 2 SB900 flitsers 1x SB800 flitser 2x batterypack..opslagschijf om kaart te legen onderweg.2x polar filter.strobist set voor de flitsers.ringflitser 4xSB200 oh ja en een D90 met ondergrip(staat te koop is 6mnd oud)
  • Ik heb een Flipside 400AW en daarin bewaar ik de volgende spulletjes:

- Een Nikon D90 met MB-D80 battery Pack
    - 18-105mm ED kitlens
    - 70-300mm ED zoomlens
    - Speedlight SB-900
    - een radiografische afstandsbediening voor fotograferen zonder bewegingsonscherpte
    - de acculader van de D90
    - leren handschoenen voor als het koud is, ik kan dan door blijven fotograferen.

Verder heb ik een Manfrotto 190XPROB in combinatie met een 494RC4 balhoofd.

Ik hoop mijn collectie nog eens uit te breiden met een mooie macrolens, maar dat komt in de toekomst wel.

Groetjes Thijs
  • Heel veel Nikon, D700, D300s en veel glaswerk, maar bovenal (en dat gaat hier mss nog komen het werken met Capture NX2). groet, peter
  • In het bezit van een Canon EOS 550D +
    - Canon EF-S 18-55
    - Canon EF-S 17-85
    - Canon EF 70-200 f/4 L
    - Canon EF 50 f/1.8

En qua cameratas ... ik ben nog zoekende.
  • Ik heb met veel plezier en tot volle tevredenheid:
    Canon EOS 450D met de ojectieven: EF-S 18-55 mm; EF-S 10-22 mm; EF-S 55-250 mm; EF 50 mm; EF macro 100 mm (allen voorzien van uv-filter en zonnekap)
    Statief Redged + redged RT-1; tas Lowepro Slingshot 200AW
    Flitser Canon Speedlite 580EX II; Cactus wireless flash trigger V4; Canon afstandsbediening (kabel) RS-60E3
    Daarnaast gebruik ik verschillende fotobewerkingsprogramma's voornamelijk Adobe CS5 extended en het HDR-programma Topaz adjust 4
    Mijn Wensenlijstje is, Cokin filtersetje en batterijgrip
    Mijn foto's zijn te vinden op:
    www.gerritstel.wordpress.com (hier zet ik één van mijn mooiste foto's (zonder tekst), die ik het mooist vind van een fotosessie)
    www.flickr.com/photos/gerritstel (hier zet ik al mijn foto's op die ik wil publiceren)
    www.camarastel.wordpress.com (op deze site staat een verhaaltje van een fotoactiviteit met één foto en de verwijzing naar Flickr waar de rest staat)
    Na heel lang zoeken heb ik in Groningen een fotoclub gevonden waarvan de leden elkaar inspireren en bekritiseren. En dat allemaal op een gezellige en respectvolle wijze. www.afvdaguerre.nl
    Groet,
    Gerrit
  • Ik heb net de Nikon D7000 aangeschaft en de volgende lenzen:
    Nikon 16-85 mm 3.5-5.6 VR
    Nikon 70-300 mm 4.5-5.6 VR
    Nikon 50 mm 1.8

Verder een flitser van Nikon (SB600), uv en polarisatiefilter van BW

• Hoofdzakelijk werk ik met de Canon 5D Mark II waarnaast ik een 40D gebruik.
    Overigens beide naar volle tevredenheid.
    Mijn objectieven: de Canon EF 17-40mm f/4L USM; de Canon EF 24-105mm f/4L IS USM (heb ik standaard paraat); de Canon EF 50mm f/1.4 USM; de Canon EF 70-200mm f/4L USM; de Canon EF 300mm f/4L IS USM (tele-prime);
    Macro doe ik met de 24-105. Portret eveneens en vooral met de 50 o.a. i.c.m. 40D. Verder gebruik ik 2 Canon polar filters PL-C II 77- en 67mm. Draadloze afstandbediening YongNuo. en 2 Extenders Canon EF 1.4 II en 2 II.
    Flits met de 580 EX met ST E2.
    Alles in een (hele zware) Canon rugtas.
    Statief Manfrotto 055MF4 Carbon met Markins Q3 BH en bodyplate en monopod Benro MC-66n6 Carbon met Manfrotto knie.
    Manfrotto 001 Nano licht stand met een Manfrotto paraplu houder en 2 plu's zilver en goud.
    Schiet vrijwel alles in RAW en voor bewerking gebruik ik CS5. Heb ook Ligtroom 3 maar gebruik het zelden omdat ik nog steeds niet de voordelen (die er volgens vele deskundigen toch echt moeten zijn) zie en/of ken. (Dus wie helpt een blinde zien?)
  • Ik fotografeer met de Sony Alpha 700

Aan lenzen heb ik:
    Minolta 28-135 f4-4.5 (beercan) allrouder
    Minolta 70-210 f4 (beercan)
    Minolta 50mm f1.7 (beercan)
    Sony flitser HVL-F58AM

Statief van Manfrotto

Leica M3 met Summicrom 50mm f2+ Elmarit 90mm f2.8
    Film Ilford Delta400

Schoudertas en rugtas van National Geographic
  • Mijn tas is een Lowepro Flipside 400
    Daar probeer ik in mee te slepen: een Canon 7D en Canon 40D
    Canon EF 17-40 F/4 L USM,Canon EF 100-400 F/4.5-5.6 L IS USM en een
    Canon Canon EF 100 F/2.8 L Macro IS USM,een Canon flitser de 580 EX II een pola filter van B+W 77 mm slim en op iedere lens een UV filter van Hoya,een draadloze afstands bediening van JJE en
    om het spul stabiel te houden een tripod en een monopod van Manfrotto,beide aluminium op de tripod gebruik ik een swinghead waarvan ik het merk nu even niet weet
  • In air:
    volle tas met
    Canon 50D met EF 50 1.8, Sigma 18-50 2.8 Macro, tamron 55-200, canon 100 2.8 macro(net uit de doos).
    EX 430 II met radio trigger en 50cm hot-shoe cord(love it)
    Oude simpel video statieve(gebruik ik bijna nooit)
    Kabel remote trigger
    extention tube(12,20,35) voor macro werk met EF 50 1.8 en soms tamron 55-200.

Underwater:
    Canon g9 met canon huis
    INON D-2000 strobe(love it)
    vergroot glas voor macro werk, vast gezet met tape

Al mijn foto zijn in raw en gebruik bibble pro om ze te verwerken.
  • Ik ben inmiddels redelijk op orde met body's en glaswerk. Ben nog aan het nadenken over een tele prime lens.

Canon 350D als noodcamera altijd in de auto en ik kan geen afstand doen van mijn oudere camera's.
    Canon 50D
    Canon 5D MKII
    Canon 1D MKIV

Lenzen

Canon EF 50mm f/1.8 II
    Canon EF 24-70mm f/2.8 USM
    Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 IS USM
    Canon EF 75-300mm 1:4-5.6 III
    Canon EF 100-400mm 4,5-5,6 L IS USM
    Canon EFS 17-55mm f/2.8 IS USM
    Canon Extender EF 2x III
    Canon 500D close up lens
    Sigma AF 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG IF ASF HSM

Flitsers
    Canon Speedlight 580EXII
    Canon Speedlight 430EXII
    Canon Macro Ring Lite MR-14EX
    Falcon Eyes Studio Flitsers (3x 200Ws)
    Kaiser Product Studio set

Lichtmeter
    Sekonic L-758DR

Tassen
    Think Tank Airport Security V 2.0
    Lowe Pro Flipside 400AW
    Waterproof Armor Bag (sling)

Statieven
    Gitzo Explorer met Markins Panorama kop
    Manfrotto mono statief

Diversen
    Draadloze ontspanners voor Camera's en flitsers
    Volle Pro filterset
    Gradual grey filters (3 x)
    Circular Polar filters
    UV voor alle lenzen behalve de Sigma
    Studio achtergronden
    Printer Epson Pro 3880 A2 printer
    iMac 27 inch computer
    Macbook Pro 17 inch laptop 8Gig intern
    2 x Windows Pc's met ieder 4 Terra intern
    4 Terra intenet accessable schijf (NAS)

Alles wordt in RAW geschoten

Bewerking software
    Adobe CS5
    Aperture
    Lightroom
    Alien Skin
    Auto FX Auto Eye
    NIK Software

Iedereen veel succes toegewenst met all moois dat de fotografie te bieden heeft.

Cornelius

• mijn eerste digitale toestel was en is nog werkend minolta dimage 7
    nu: nikon d80
    lens:
    af-s nikkor 18-200 vr dx
    af nikkor 50mm 1:1.8d
    speedlight sf-600
    afstandbediening:ml-l3
  • Ik ben pas begonnen met een spiegelreflex en heb tot nu toe:

- Olympus E-520
    - ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6
    - ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm 1:4.0-5.6
    - Extra accu
    - Statief Erno P-07 (wordt in de toekomst vervangen, is niet stabiel genoeg denk ik)

Verder ben ik aan het rondkijken naar een flitser en naar objectieven (al dan niet met adapter) die compatible zijn met de E-520.

Maar voor nu eerst maar goed om leren gaan met de camera.
  • Wauw, sommigen hier zijn echt enorm bepakt! Ik heb een Crumpler muffin schoudertas, waar een EOS 50D en nog 2 lenzen in kunnen, evt. flitser (430EX) als je wat propt. De aankoop van een EF 50mm f/1.4 is waar ik echt geen spijt van gehad heb en dan ook echt altijd bij me heb.
    Als ik naar buiten ga, neem ik een zoomlens mee (EF-S 17-85 en/of EF 70/300). Voor verjaardagen/feesten (wat voornamelijk het geval is) alleen de 50mm, (net binnen) een Sigma fisheye 10mm f/2.8 en als de batterijen nog vol zijn ook een flitser. Of vaak zelfs alleen de 50mm, dan is het helemaal licht. Geen reservespullen, alleen oplader en USB kabel in het voorvak.

Ik vind het vooral belangrijk dat de tas ingedeeld is in 3 delen; body en 2x lens. Je moet je body met 1 hand(beweging) makkelijk uit de tas kunnen krijgen en snel kunnen wisselen van lenzen ... bij voorkeur 1 vak vrijhouden om alle kapjes in te kunnen gooien.
  • Ik heb de Lowepro Flipside 400 (rugzak)
    Erg tevreden mee!

Mijn apparatuur:
    - Olympus e520
    - Kitlenzen 14-42mm en 40-150mm
    - Sigma 50-500mm (vooral voor vogels)
    - Analoge Zuiko OM 50mm F1.8 (voor meer creatievere toepassingen) en tussenringen (voor (extreme) macro)
    - statief....

Ik ga dit jaar overstappen naar de PEN serie.
    Misschien de E-PL2, of de opvolger van de E-P2 die dit jaar ook uitkomt.
    Hier blijf ik dan met een adapter mijn Sigma 50-500mm op gebruiken en ook een adapter om goede oude analoge lenzen te kunnen blijven gebruiken...ik heb er nog wat op m'n verlanglijstje staan.
    En ook eens een externe flitser aanschaffen :)
  • 1x Nikon D300s + MB10 Grip
    1x Nikkor 18-105
    1x Nikkor 70-300
    1x Nikkor micro 60mm
    1x SB900
    1x SB600
    1x Afstandbediening
    1x een hoop reserve batterijen voor als de accu's leeg zijn
    1x schoonmaakspullen

En wat filters :)

Oja was mijn belichtingsmeter vergeten ;)
  • Nikon D80
    SB 600
    Nikkor AF-S 18-200mm DX ED VRII 3.5-4.5 + UV filter
    Sigma 150-500mm F 5-6.3 DG OS HSM Nikon + UV filter
    Sigma 150mm F 2.8 EX DG Macro 1:1 Nikon + UV filter
    MBD80 multi-power battery pack c.q. grip
    Afstandsbediening met kabel MC-DC1
    VANGUARD Alta+ 203AP statief
    2 x Nikon EN-EL3E Accu
    Tas Delsey Pro en Case Logic SLR 206
    1 reserve SD kaartje van 4 GB
    1 klein statiefje (driepoot) voor ergens snel neer te zetten of zo

Voor thuis te spelen een lichttent met 2 lampen erbij en klein statiefje.

Standaard in tas verrekijker, zakmes met lampje, Led zaklampje en Traveler digitale camcorder.

Bewerken doe ik met Lightoom 3 en Adobe Photoshop 5.

Groetjes Harrie
  • Ik heb in mijn Lowepro Trekker of in mijn Clik Elite (afhankelijk of ik veel of alles wil meenemen) de volgende spulletjes:

Canon EOS 5D MkII

Canon EF 20mm 2.8 (deze week aangeschaft bij Konijnenberg in de Den Haag)
    Canon EF 50mm 1.8 II
    Canon EF 24-70mm 2.8 L
    Canon EF 70-200mm 2.8 L
    Canon EF 100mm 2.8 macro
    Canon Extender 2x II

Lensbaby Composer met groothoek converter met Plastic/Double Glass/Single Glass en Pinhole/zoneplate inzetlenzen

Canon Speedlite 430 EXII Flitser
    Set Cokin ZPro Series ND verloopfilters 100mm
    Tiffen Circular Polarizer Filter
    Hama afstandsbediening met kabel
    Manfrotto waterpas voor flitsschoen
    Extra accu voor camera
    Velbon Sherpa statief

Bewerken doe ik op mijn IMac 27 Inch met Lightroom 3 en Photoshop CS5
    Afrdukken doe ik met een Canon Pixma MP990 via een kleurprofiel van Pixelpad.

Volgens mij ben ik redelijk compleet.

Veel fotografeerplezier

groeten

Jack
  • In mijn bezit:
    Nikon D90
    18-200mm VRII
    Nikkor 50mm, 1.8
    Nikon speedlight 22S
    Nikon F70
    Nikkor 28-80mm
    Polar en UV filters
    Imac 27"

Moet misschien nog even denken over een groter 'tasje'

Foto-ze
  • niet meer in m mijn tas :D
  • Hoi,

Als beginner (voorjaar 2010) heb ik in mijn Slingshot100 tas een Sony Alpha 330 met de standaard kitlens 18-55. Verder heb ik er een 55-200 lens van Tamron inzitten, een polarisatie- grijsverloop- en een UV filter. Statief is een zeer compacte driepoot van Vanguard. Voor fotobewerking gebruik ik Lightroom 3, Photomatix Pro, HDR efex Pro en Stoik PanoramaMaker op een iMac.

Gr. Peter
  • Ik fotografeer sinds ongeveer een jaar met de Canon 30D inclusief originele grip. Heerlijke camera. Daarnaast heb ik een Sigma 17-70 2.8-4.5 en een Tamron 70-300mm. Eventueel zet ik de camera op een Velbon statief. Om alles mee te nemen (inclusief Sunpak flitser) gebruik ik een Kata 3n1-20. Op het verlanglijstje staat een Canon 70-200L i.p.v. de Tamron en een grijsverloop filter.
  • Ik ben in 2011 overgestapt van mijn bejaarde analoge EOS650D op de EOS1000 en begin 2013 op de EOS 40D. Omdat ik grote handen heb was de batterygrip op de 1000 geen overbodige luxe, want de body van de EOS1000 is, wat mij betreft, (te) klein van formaat. Met de extra grip is dat probleem ruimschoots verholpen. De 40D is daarentegen een stuk forser en zwaarder. Maar dit toestel mag je ook niet helemaal met de 1000 (instapmodel) vergelijken.

Camera's : Canon EOS 1000D
    Canon EOS 40D
    Batterygrip : Canon BG-E5 met 2 cassettes voor 6xAA batt. of 2x Canon LP- E5 batt.
    Flitser : Canon Speedlite 580 EXII
    Diffuserkap : t.b.v. Canon Speedlite 580 EXII
    Diffuserkap : Micnova MQ-PP Pop-up Flash Diffuser (past in flitsschoen)
    Statief : Dörr A3 Alu driepoots statief. Hmax=1,90m
    Lenzen
    : Canon EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II met Marumi 58mm UV filter
    : Canon EF 35-70 1:3.5-4.5 (deze gebruikte ik al op m'n 650D, dus oude lens)
    : Canon EF 75-300 1:4-5.6 III met Tiffen 58mm UV filter
    : Sigma DC 18-200 1:3,5-6,3 HSM OS met Hoya HMC UV(c) 72mm filter. Dit objectief gebruik ik in 7 van de 10 situaties
    : Canon EF 50mm f/1.8 II "Plastic Fantastic". Dit objectief gebruik ik in 2 van de 10 situaties
    Canon EF 28-80 1:3.5-5.6 II met Marumi 58mm UV filter
    Zonnekappen : Canon EW-60C en ES-62, Canon ET-60, Sigma bloemvormig 72mm
    Batterijlader : Canon LC-E5E (t.b.v. accu LP-E5)
    Canon CB-5L (t.b.v. accu BP-511A)
    Tas : Naneu Pro schoudertas
    Software : Voornamelijk Lightroom 4.3 X64 NL
    Wat doe ik : Algemene fotografie; vakantie, uitjes, feesten, reizen, personen, groepen,
    zowel binnen- als buitenshuis. Verder nog dieren, bloemen en natuur.
    Wegschrijven : RAW
    Opslag : 2xSandisk SDHC 4GB kaarten van 15MB/sec
    1xCompact Flash kaart 4GB
    Stofdoekje : foto Konijnenberg 15x10cm superzacht

Voor mij zijn bovenstaande items vooralsnog ruim voldoende om mij helemaal mee uit te leven.
  • Even alles aanpassen.
    Ik heb een Sony A7 mii met sony 24-70 F4
    Sony 70-200 f4
    In mijn canontas zit,
    Sony 50 1.8
    Sony macro 90 2:8
    Sigma 85 f1.4 met adapter voor A mount naar FE
    Sony flitser hvl 36 hvl 58 HVL 60.
    Blaasbalg lenspen en microvezel doek.
    Draadontspanner van sony.
    Cokin filterset met gr filters en bigstopper en poll filter.

Een bilora tripod statief 1122 met panoramakop.
    En bilora eenbeen statief met balhoofd.
    Mefoto tripod.

Döre ringflitser.
  • Nou ik dan maar;
    Body : Canon 1000D
    lenzen : Canon EFS 18-55MM kitlens
    : Canon zoom EF 55-200mm 1:4.5-5.6II USM
    : Canon Macro lens EF-S 60mm 1:2.8 USM

Filter : B&W 010 UV
    statief : SILK F630
    Zonnekap ET-67B
  • Hallo
    Had nog een statief en tas uit de analoge tijdperk!
    Nikon D7000
    Nikon 18-105mm f/3.5-5.6G ED AF-S VR DX
    Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G ED-IF AF-S VR Zoom
    Groet Frank
  • sinds 2,5 jaar na A300, A100 en A500 bij Canon terecht gekomen op ee EOS7D.

fotografie met EOS7D met Batterijgrip voor optimale houvast. Naar gelang het onderwerp gebruik ik de lenzen EF-S 15-85 IS USM f/3.5-5.6, metname de groothoek 15 mm. stand is erg lekker! Daarnaast de Canon EF 50 mm. f/1.4 USM voor de ultieme scherpte en diepte en de ragscherpe Canon EF 70-200 mm. f/4 L. voor portretten, vogelarij en andere onderwerpen waar je niet dichtbij genoeg kunt komen is deze ideaal. Alle lenzen met originele zonnekappen!

Dit draag ik mee in een Löwepro AW200 Slingbag en evt. de Twee tassen, Löwepro Stealthreporter D200 AW. Vaak kies ik van te voren één lens en doe het daarmee. Qua energie 3 batterijen, 1x origineel en 2x vreemd merk en een batterijgrip!

Vnl. landschappen en dus een Cokin P-filterhouder met grijsverloopfilter en ND8 grijsfilter. Tevens een Hoya Circulair Polarisatiefilter.

Statief een Calumet statief, krijgertje twee jaar geleden bij ZOOM abbo en recent er een monopod van RedgEd aan toegevoegd......uiteraard nog doekjes etc etc

RAW bewerking met Lightroom 3.4 en diverse plugins....

Wensenlijst? Overweeg de Canon EF-S 15-85 mm. f/3.5-5.6 USM IS in te ruilen voor een EF 17-40 f/4 USM L vanwege de scherpte en wel groothoek, MAAR twijfel over de Canon EF-S 10-22 (op crop is het bereik van 16 - 35 mm. vs. 24 - 136 mm. van de huidige 'walk-around' lens.)

• Hier mijn lijstje ......

Canon 400D
    Canon 18-135 IS
    Canon 60 mm Macro
    Canon 70-300 IS USM
    4 x batterij
    3 x 4 GB geheugenkaart
    Sigma EF-500 DG ST

gr Hans
  • Mijn camera's zijn KonicaMinolta D5 en D7 en een Alpha 700. Voor transport gebruik ik de *Cobra* photobackpack. Meestal neem ik 2 camera's met 3 lenzen mee. Dit zijn de;
    Sigma 24-135 F1:2.8-4, de Tokina 70-210 F1:4-5.6, Tokina 60-300 F1:4-5.6
    en Minolta objectieven 24-85 F1:3.5-4.5 en 28-80 F1:3.5-5.6. Daarnaast gebruik ik zo nu en dan mijn Alpha Kitlens, de Sony 18-200, veel te duur, nl. slechte lens!
    Als statief gebruik ik een Calumet (zware uitvoering en een Schiansky. Flitsen doe ikmet 2x 3600 flitsers van Minolta.
    Mvg, Gerald
  • In mijn tas zit het volgende

Nikon D 7000
    Nikon 16-35/4
    Nikon 24-120/4
    Nikon 28-300/3.5-5.6
    UV en Polarisatie Filter 77 mm

Met vriendelijke groet

Arno
  • Ik heb onlangs een cameratas overgenomen met daarin:

Nikon D200
    Nikon Speedlight SB 800
    Nikon FX AF-S 35mm 1:1.8G (inc. uv filter)
    Nikon E series 50 mm 1:1.8 (incl. uv filter)
    Sigma EX 70-200 1:2.8D APO HSM (incl polarisatiefilter en uv filter), helaas ontbreekt de statiefgondel...

En een hoop extra accessoires

MVG,

Marcel

• ik heb erg veel dingen, maar het meest neem ik mee
    D200 +mb-d200+ 18-105 nikon
    verschillende cf kaartjes
    D80 + 28-200 tamron
    sdhc kaarten
    plus een compact fototoestel , meestal in een gewone rugzak.
  • D60 met kitlens 18-55mm Niet slecht voor een lens van 98Euro. Gebruikt als backup.
    ------
    D90.
    SB900.
    Nikon 35mm 1:1.8G AF-S.
    Sigma 105mm 1:2.8D DG MACRO.
    Tasje eromheen van B$W international outdoorcases Type 85. Gebruikt als stof-arme opslag.
    Filters, geheugen kaartjes extra accupack.
    Tripod: STAR 63 (bagger)
    Opladers, pen en papier.
    --------
    Brood, met beleg, banaan en wat te drinken.
    Routekaart terug naar huis.
  • Oh, en natuurlijk een plantenspuit voor die mooie druppels op de foto al is het 37 graden en 2 uur s'middags
  • De eerste met een kort lijstje:

Nikon D3100
    Nikon 18-105mm/3.5-5.6
  • Ik begin maar met mijn tas:
    Vanguard slingbag en aan een lus de RedGed RTT 423 statief (neem ik niet altijd mee)
    Canon 50d met batterygrip met twee accus's en 2 reserve accu's
    EF 28 - 135 IS 3,5/5,6 Ultrasonic met UV-filter
    EF 55 - 200 4,5/5,6 Ultrasonic
    EFS 18 - 55 kitlens, nog van mijn oude 300d
    Flitser Mecablitz 44 AF-4 C
    Geheugenkaart van 1 Gb en 4 Gb
  • NIKON D7000
    NIKON AF-S DX 35MM F/1.8

NIKON D700
    NIKON AF-D 24MM F/2.8
    NIKON AF-D 50MM F/1.8
    NIKON AF-S VR 70-300MM F/4.5-5.6 IF-ED

NIKON SB-600
  • mijn naam: carine, beginnede (60+) fotoliefhebber .
    heb enkel een camera canon Eos 550D met één lens 18-135 . doel : voornamelijk als backpacker(ster) de wereld rondtrekken . m.a.w. kan niet veel gewicht meeslepen . ik wil foto's nemen van landschappen en van mensen ( verschillende culturen) mogelijks koop ik nog een lens bij , wat raden jullie me aan ?
    Dank voor elke reactie
    carine
  • Verwijderd door Sensor.
  • Verwijderd door Sensor.
  • Pentax K7
    Sigma 17-70mm
    Pentax 50-200mm
    Cullmann Monopod
    Sunpak flitser

De camera met de Sigma lens heb ik eigenlijk altijd bij me
  • Ik fotografeer met de Canon Eos 400D met grip. Standaard lens is de 18-135 van Canon. Verder heb ik de 70-300 IS USM van Canon en de 60 mm Macro welke ook van Canon is. Een sigma flitser , wat extra batterijen en geheugenkaarten. Voor een "dagje uit " heb ik ook nog de Canon Powershot SX 30 IS.

Fotograferen doe ik sinds een jaar of 9. Meestal in en rond mijn woonplaats Almere. Ik weet niet of het toegestaan is , maar op onderstaande link heb ik een "Showcase" staan.

http://gallery.atpic.com/nl/32575

gr Hans
  • Goh, voor 90% CaNikon DSLR spullen zie ik :-) Tijd voor een afwijkend geluid dunkt mij ;-)

Na veel jaren weinig tijd voor fotografie en alleen een Lumix FZ18 voor vakantie foto's heb ik recent mijn oude hobby van 40 jaar geleden weer opnieuw serieus aangepakt.
    Na lang overwegen heb ik besloten géén DSLR te kopen. Ik fotografeer veel op reis en mensen en dan vind ik een DSLR met 'veel glaswerk' te groot en te zwaar en te imponerend. Er is nu een prima alternatief, de systeemcamera.

Na lang twijfelen heb ik de gok gewaagd en een MFT camera gekocht. Mijn inschatting nu is dat deze dezelfde weg gaat volgen zoals ooit de 'kleinbeeldcamera' de opvolger werd van de grote en zware 6x6 camera.

Mijn set nu:
    - Panasonic Lumix G3 body
    - Panasonic F1.7 20mm pancake
    - Panasonic F4.0 7-14mm groothoek
    - Panasonic F4.0-5.6 45-175mm telezoom
    - Panasonic F3.5-5.6 14-42mm kitlens (gebruik ik nauwelijks)

Voor degenen die niet vertrouwd zijn met de MFT standaard: de crop-factor is 2.0 (1.5-1.6 voor de meeste hierboven genoemde DSLR's). Bovenstaande brandpuntsafstanden dus vermenigvuldigen met 2.0 om de waarden voor fullframe te krijgen.

Overige spullen, zoals een goede systeemflitser, staan nog op mijn verlanglijst. En oja, ik heb recent een Manfrotto MMC3-0 monopod gekocht die opgevouwen 39 cm lang is en 300 gram weegt, ideaal voor in de rugzak!

Nu eerst maar eens veel foto's maken !
    :)
  • O ja, leuke hobby, fotograferen! Je koopt een camera met flinke zoom en dat is 't wel zo ongeveer, weinig meer nodig, dus is 't niet te duur...
    Jaja, na drie jaar:

Canon 60D
    Canon 50mm 1.4
    Canon 10 - 22mm
    Canon 17 - 40mmL
    Canon 24 - 105mmL

Voor alle lenzen een goed en passend UV- filter
    Rodenstock Pola in 58 en 77mm

Cards van 8 tot 32 Gb, class 4 tot 10, een handjevol
    Statief: Velbon carbon
    Div IR en radio- afstandsbedieningen
    Hele tassenwinkel, meest gebruikt: CameraArmor, de grote
    en een Lowepro lenscase voor 10-22 óf 24-105
    Fotoshop Elements (10 geloof ik) en DxO
    Fotoboeken te kust en te keur over toestel, fotobewerking etc...
    Allerlei draadjes, dingetjes, doekjes en prutseltjes die je écht nodig hebt!
    Ik haat flitsers, dat komt nog uit de tijd dat je in ruil voor brandplekken op je vingers van zo 'n heet lampje geheel wit- uitgebeten personen met een zwarte achtergrond op je foto's kreeg (is dat nou de buurvrouw of Sinterklaas? O, heeft een baard geloof ik, dus Sinterklaas...).

In 2009 digitaal begonnen met de 500D met 18-200 en de lichtsterke 50mm 1.4 voor binnen, de zoom al snel vervangen door de 24-105 omdat de 50mm mooiere foto's maakte dan de 18-200. Twee jaar later de 500D vervangen door de 60D met onzettend handig draaibaar en kantelbaar scherm en de 17-40 erbij omdat ik groothoek toch te erg miste. Niet helemaal happy met het resultaat (17mm X 1.6 crop is toch ook al 27mm) de afweging gemaakt: fullframe bij de 17mm óf meer groothoek bij m'n 1.6crop... Het is de 10-22 geworden. Van m'n originele set is de geweldige 50mm 1.4 de enige overlevende!

Mooie combinatie: de 10-22mm en de 24-105mm.
    De 17-40mm is hierdoor enigzins een buitenbeentje...

Verlanglijst:
    de Canon 100-400mm telezoom of iets gelijkwaardigs met 1.4 of 2x convertor
    een Canon FullFrame maar mét draai- en kantelbaar touchscreen, zeg maar de 6D oid.
    Dat draai-kantelscherm blijkt echt handig bij fotograferen in lastige omstandigheden, bvb dicht bij de grond, krappe ruimtes e.d. (architectuur, macro etc) en was voor mij één van de hoofdredenen om nog niet over tegaan op FullFrame.

Moraal van het verhaal: als je een voordelige hobby wilt koop dan gelijkwaardige budgetlenzen en dus géén 50mm 1.4 'erbij' omdat je dan zeker de resultaten van deze lenzen gaat vergelijken... en daarna véél gaat uitgeven aan L- lenzen...!

Veel fotografeerplezier!

• @Tom, dat laatste is een goeie! Die 'fout' heb ik gemaakt met een Minolta 50mm1.7 naast m'n Tamron 18-200mm voor op m'n Sony A200... ;-)