Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Welke flitser
  • Welke flitser kan ik het beste aanschaffen voor Nikon D90 met 18-200 lens.
    Speedlight 600? Maar die gaat eruit en de 700 is wel een stuk duurder of kan 400 ook?
    Heeft Metz een goed alternatief?
  • 12 Reacties sorted by
  • Hoi Bart,
    Zelf geen ervaring mee maar ik zag op de site van Metz dat er onlangs een type flitser van hun als beste getest is. Zie link: http://www.metz.de/en/press-center/press-releases-photo-electronics/2010/10-08-further-improvements-to-a-top-model.html
  • De SB600 is een prima flitser! De SB700 is een stukje nieuwer en duurder, maar dat maakt de SB600 zeker niet onbruikbaar. Met de SB600 heb je garantie dat het volledig compatibel is met je D90 en dat de communicatie met meerdere flitsers van Nikon ook goed gaat. Je bent daarmee dus voorbereid op eventuele uitbreiding.

De Metz-flitsers zijn ook prima flitsers maar communiceren volgens mij minder goed met andere Nikon flitsers.
  • Hoi Bart,

ik gebruik zelf een SB-900 in combinatie met een D90. Ik vind het de perfecte combinatie. De SB-900 stemt z'n flits af op de hoeveelheid mm op dat moment ingesteld. en dat tot 200mm. Mijn foto's zijn er een stuk mooier door geworden. De SB-900 kost wel wat, maar in mijn ogen heb je dan ook wat hoor. Voor portretfotografie is het overigens ook handig dat je de flitser op een voetje kan zetten om er zo voor te zorgen dat het flitslicht vanuit een andere hoek komt in plaats vanuit de camerapositie. Groetjes Thijs
  • Ik heb zelf een sb600 en ben daar heel erg tevreden over. Hij communiceert ontzettend goed mijn met Nikon camera en voegt echt iets extra's toe aan mijn foto's. Ik heb er voor een paar tientjes een remote bij gekocht zodat ik mijn flitser ook eventueel vanuit een andere hoek met mijn camera mee kan laten flitsen.
    De sb900 kan al automatisch op afstand met de camera communiceren maar is dan ook veel duurder.
    Succes met je keuze!
  • Tja, wat is goed? De flitsers hebben elk zo hun kwaliteiten.. Van goed of slecht valt niet te spreken.
    De SB900 is niet het nieuwste model en inderdaad, hij raakt wel eens oververhit. Maar de vraag is 1. ga je daar last van hebben? 2. heb je wel een SB900 of SB700 nodig?

Ik vind persoonlijk de SB900 op een D90 behoorlijk overkill, een SB700 of ook de SB600 voldoen ook perfect op een D90..

Zou je wat meer kunnen vertellen over de eisen die je stelt aan een flitser?
  • Ik wil graag een macroflitser voor mijn 60mm canon macro lens...
    Welke kan ik allemaal gebruiken?
    Liefts zo goedkoop mogelijke type's...zie deze op marktplaats staan http://link.marktplaats.nl/401708379 wie kan me hier meer over vertellen of heeft een beter alternatief?
    bijvoorbaat dank
  • Zoek op www.fotoapparatuur.nl een 2e hands SB 800 die zijn beter als de SB 900 ...Brian
  • Probeer eens 15 foto,s achter elkaar te nemen met de diffuser erop?? dan kapt de SB900 er gewoon mee omdat hij oververhit is duurt 5 minuten ongeveer dan werkt hij weer ....hoezo een goede flitser??
  • Ik zou voor de SB600 gaan dat is een perfecte flitser die met andere nikon flitsers kan communiseren. Nu weet ik niet of de D90 draadloos flitsen ondersteund maar buiten dat is hij erg geschikt. De SB900 is ook perfect heb hem al maanden, nooit oververhit en geen klachten maar voor de D90 een beetje te.
  • Ik maak sinds enkele jaren gebruik van de Metz 58 op een PentaxK10D. Ik heb heen ervaring met andere flitsers b.v. die van Penatax zelf maar de Metz58 (van de 1e generatie, er is inmiddels een geupdate versie van uit type-2 ) bevalt mij uitstekend.
  • Citeer:
    BrianMorgan
    Probeer eens 15 foto,s achter elkaar te nemen met de diffuser erop?? dan kapt de SB900 er gewoon mee omdat hij oververhit is

Vraag: Meent u dat Brian? Aangezien ik binnenkort ook een flitser wil gaan halen voor mijn d5000. Ben ik dus ook op zoek en die sb900 sprak mij wel aan.

Maar als dat zo is weet ik niet wat een goed alternatief is. Sb800? Metz Flitser? Kan iemand mij daarmee helpen?
  • De SB900 raakt inderdaad op een gegeven moment oververhit. Als je even op internet zoekt naar een vergelijk tussen de SB700 en de SB900 krijg je daar als het goed is ook testresultaten van.

Daarnaast is een SB900 wel enorm overkill voor een D5000. Je camera zou bijna voorover vallen door het formaat en gewicht :P
    Beter kan je denk ik gaan voor de SB700, een prima flitser, goede specificaties en een uitstekend alternatief voor de SB900.
    Daarnaast biedt een op prijs vergelijkbare Metz niet enorm veel meer en dus zou ik zelf voor een Nikon gaan (als het kleine beetje extra geen bezwaar is).