Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

• Hallo,

Ik volg een cursus fotografie en ons volgende onderwerp is "beweging". Ik ga een foto indienen waarbij de achtergrond scherp is en het onderwerp beweegt. Daarnaast zou ik ook een foto willen maken waarbij het onderwerp scherp is en de achtergrond wazig door pannen. Fietsen en auto's heb ik al geprobeerd en dit lukte aardig maar ik had liever iets origineler geweest :-) Heeft iemand tips? Ik probeerde de poetsmachine in de sporthal maar dat lukte veel minder goed. Rijdt deze te traag zodat ik de camera niet stil kan houden? Te weinig licht? Heeft iemand tips?
  • 5 Reacties sorted by
  • Ik heb gister skateboarders geprobeerd zo vast te leggen. Lukte aardig.
  • Hallo,
    Probeer eens, dezelfde snelheid te houden, als het object, dat je wil fotograferen en daarna nog even doorgaan, niet stoppen wanneer je afdrukt.
    hopelijk kan dit je helpen. Op die manier kan je een perfecte foto maken en de achterkant is in beweging........als het lukt.
    Veel succes!!
  • Je moet je onderwerp al even volgen voordat die langs je komt. Als die recht langs je komt druk je af en blijf je inderdaad de beweging vasthouden.
    Door middel van burst-opnames heb je er vaak wel een goede tussen zitten.

Een poetsmachine rijd waarschijnlijk zo langszaam dat je beweging niet vloeiend meer gaat en er dus alsnog beweging in je foto komt.
  • Probeer dit eens: Flitsen op 2e gordijn = Canon of Flitsen in Rear = Nikon & Sony.

M stand > sluiter (afhankelijk dag of avond) op 1/10 of 1 sec. Hoog F getal = boven F14,
    Scherp stellen op onderwerp, vasthouden en tijdens de beweging van het onderwerp
    meegaan en afdrukken, let op, dit is heel erg afhankelijk van het licht terplaatse, s'avonds lukt dit beter.. (onderwerp niet buiten het flitsbereik plaatsen)

Suc6 ... Ad ...
  • Bedankt allemaal! Heb een paar tests gedaan en soms zit er een redelijk goeie tussen!