Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Advies aanschaf Ultraboek
  • Beste,

Ik ben opzoek naar een lichte ultrabook die makkelijk mee te nemen is, maar belangrijker is dat ik er vlotjes LR4.X en CS6 software op kan draaien.

Monitor is altijd een probleem, maar als hij IPS heeft zou het moeten gaan denk ik, echter voor op mijn buro wil ik toch een goede grote monitor toetsen bord en muis op mijn ultrabook aansluiten, dus dat is minder van belang.
    maar de rekenkracht, dat vindt ik belangrijk en de mobiliteit!

Nu heb ik gekeken bij de hi-end modellen ultrabooks, en kom niet verder dan de volgende specs:
    b.v. de Acer S7, met i7 processor Dualcore, 4Gb geheugen, 256 GB SSD, Intel HD4000 grafische kaart, res:1920x1080, enz
    http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model-datasheet/NX.M3EEH.012

Leuk, maar liever had ik een ultrabook met quad-core, 8+GB geheugen, en betere grafische kaart gezien! maar die heb ik nog niet kunnen vinden! jullie?

ps ook gekeken bij MAC maar de MB-air is volgens de verkoper niet krachtig genoeg en de MB-pro vindt ik te zwaar!

Kan iemand mij vertellen of de HD4000 wel toereikend is voor hetgeen ik wil? en of de processor en geheugen niet beter meer zouden moeten zijn?

Ik heb al veel lopen zoeken maar kom niet echt tegen wat ik zoek en de forums staan hierover wel vol, maar het richt zich direct op het mindere scherm, terwijl dit nu voor mij minder belangrijk is daar ik toch met extern beeldscherm wil werken!

Ik hoop dat jullie mij van wijze raad kunnen voorzien!

Alvast heel erg bedankt

Alex
  • 2 Reacties sorted by
  • En waar is de MacBook Air niet krachtig genoeg voor ?
    Ik draai zoder probleem Lightroom en de NiK software, Office 2011 etc

Wij kunnen niet bepalen of iets krachtig genoeg is. Dit kun je enkel zelf. Wij kunnen enkel aangeven of wij het krachtig genoeg zouden vinden voor ons zelf :D
  • Beste EOSfotografie,

Bedankt voor je reactie, MacBook air werd mij door diverse medewerkers van apple stores afgeraden, zelfs toen ik aangaf de MacBook Pro te zwaar te vinden...... daar ik geen ervaring had nam ik dat maar aan!

Echter in eerste instantie ben ik niet opzoek naar een Mac, omdat ik tot op heden nog een echte windows man ben...... (wat niet is kan nog komen :-) )

Is er iemand die mij kan vertellen hoe een ultrabook met de gewenste uitdagingen die ik hem wil geven omgaat in een windows omgeving? of te wel is de processor/grafische kaart/geheugen wel toereikend voor soepel gebruik (in zijn of haar beleving)?

p.s. EOSfotografie geeft aan dat het op een MacBook Air voor hem wel lekker genoeg loopt.