Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

Probleem met previews
  • Ik probeer zoveel mogelijk op mijn externe harde schijf te bewaren, zo ook mijn catalogus staat daar op. als mijn back-up enz. van lightroom
    Daarnaast zie ik dat op mijn desktop, onder afbeeldingen dat ik ook een catalogus staan heb (leeg weliswaar...).
    Nu wil ik smart previews aanmaken, maar ik kan mijn externe harde schijf niet loskoppelen of hij geeft een foutmelding bij lightroom. Ik vermoed dat ik dus catalogus op de verkeerde plaats heb opgeslaan.
    Ik ben een nieuwe mac en nieuwe lightroom gebruiken, dus alles is nog wat nieuw. Ik heb dus gelukkig ook nog niet veel foto's staan onder mijn lightroom catalogus.

Hoe los ik dit nu het best op?
    - begin ik van nul af aan: volledige herinstalleren?
    - waar plaats ik het best mijn catalogus (maar de grote/originele bestanden toch op externe schijf), zodat ik gebruik kan maken van de smart previews.
    - dien ik mijn catalogusvoorinstellingen te veranderen?
    - Dien ik degene op mijn externe schijf verplaatsen naar die op mijn desktop?
    - Hoe zit het dan bij importeren? Komen de virtuele kopieën dan onder mijn catalogus op de desktop en de originelen op mijn harde schijf?

Ik geraak er niet aan uit.