Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Picasa samen met photoshop elements gebruiken,werkt dat?
  • hallo.
    ik gebruik al een paar jaar Picasa om foto's te bewerken en te organiseren(een paar duizend dus) maar wil nu Photoshop Elements gaan gebruiken,gaat dat samen.?
  • 2 Reacties sorted by
  • Hoi,

Ja dat kan. Hierbij neem ik aan dat je in JPEG fotografeert. In het ene programma bewerken, opslaan en verder werken in het andere. Ja het kan. Er is een maar, door het vaak openen en weer opslaan van een JPEG vermindert de kwaliteit van de foto. Iedere keer vindt er n.l. weer compressie plaats. Nu zul je de vermindering van kwaliteit niet direct merken maar hop je continue van het een naar de ander dan....... Overigens gebeurt dit ook als je maar met een programma werkt. Het voordeel van Photoshop is dat je de foto's in het eigen formaat zonder kwaliteitsverlies kunt bewerken en opslaan.

Mijn advies zou zijn: Bewerk foto's zoveel mogelijk in één keer als je in JPEG werkt. Fotografeer als het mogelijk is in RAW of TIFF en bewerk ze in Photoshop. Deze bestanden kennen de genoemde bezwaren niet.

Probeer ook eens uit tot hoe ver je kunt je kunt gaan in JPEG. De kwaliteit is uiteindelijk jou maatstaf.

Roland
  • hallo Roland
    bedankt voor je reactie.
    wat ik wil is,omdat ik een D7000 heb gekocht waar 2 kaartjes in zitten,in RAW en jpeg fotograferen.meeste gaan in Picasa,maar iets leuks eventueel met photoshop elements.
    maar mijn oude Elements 7 kan NEF bestanden niet aan.nieuwe Elements kopen zit er even niet in.
    gr. Rob
    sorry voor mijn late reactie.