Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Na crash historische gegevens kwijt van Lightroom bewerkingen
  • Na een crash (laptop, windows 7) heb ik mijn in Lightroom 3.6 bewerkte foto's weer terug kunnen halen via een externe backup.
    Echter: ik blijk nu slechts de bewerkte foto's (het eindresultaat) te hebben en helaas niet meer de historische gegevens van de bewerking en de bron-opname.
    Ter info: Na elke sessie sloeg ik de LR-gegevens iedere keer op (backup Lightroom op de laptop waarop ik werkte) en heb nooit probleem gehad bij volgende sessie. Nu ik de gegevens via de externe harde schijf terug heb gehaald ontbreken dus de historische gegevens.
    Moet ik mijn instellingen aanpassen?
    Frans
  • 1 Reageer sorted by
  • Hallo Frans, heb je nog de Lightroom catalogus zelf, want hierin staan alle bewerkingen? die je hebt gedaan, die worden niet in de bestanden zelf geschreven (pas als je een export uit Lightroom doet).

Als je een .lrcat bestand hebt kun je die met Lightroom openen en eventueel weer naar de fotobestanden verwijzen en Lightroom past dan weer virtueel de bewerkingen toe.