Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Selecteren en meerdere foto's bewerken in Lightroom 5
  • Hallo, als beginnend Lightroom gebruiker (gebruik ook nog deels CS5) loop ik tegen een 'probleem' op, iets wat in CS5 voor mij een fluitje van een cent was. Het zit zo: ik heb een map met foto's in Lightroom geïmporteerd. Ergens heb ik bij bepaalde instellingen staan dat Lightroom alle foto's direct bewerkt, namelijk automatische tinten. Inmiddels ontdekte ik dat ik die optie kan uitschakelen in de bibliotheek-snel ontwikkelen en ook nog op een andere plek. Maar het probleem is de reeds geïmporteerde foto's. Die wil ik tegelijk terugzetten naar de standaar tinten zoals ik de foto's gemaakt heb. Logischerwijs heb ik dan eerst alle foto's geselecteerd (ik zie ook staan in Lightroom dat alle foto's geselecteerd zijn). Vervolgens klik ik die optie voor standaardtinten aan en dan wordt toch alleen de foto die op dat moment in beeld staat bewerkt. Hoe kan dat nou? Ik heb immers alle foto's geselecteerd?
    Graag hoor ik wat ik fout doe. Het heeft mij al veel tijd gekost en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
    Bij voorbaat dank!
    vr. gr. L@nie
  • 1 Reageer sorted by
  • Geen reacties helaas, maar... zojuist heb ik het antwoord gevonden. Als je meerdere foto's selecteert kun je in bibliotheek en in de ontwikkelmodus onderaan de knop 'synchroniseren' zien staan. Als je het schuifje links van die knop omhoog zet, wordt 'Automatisch synchroniseren' aangezet. Dat is 't dus.
    Misschien was het een domme vraag van mij? ;-)

vr. gr. L@nie