Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Systeemcamera of compactcamera voor goede kwaliteit binnenhuis ?
  • Heb al menige jaren een Pentax K10D, en ben er in het algemeen zeer tevreden over. Nu ben ik opzoek naar een compactere handige camera waar ik hoofdzakelijk mijn kindje binnen mee kan fotograferen zonder al teveel tijd te verliezen met instellingen maar met toch een zeer goede kwaliteit voor binnenhuis geeft, dat is zeer belangrijk. Een camera die snel reageert, en ook makkelijk mee te nemen. Deze camera moet niet perse wisselbare lenzen hebben. Budget max.700 euro, mag natuurlijk ook minder :) Heb geen idee welke ik moet kiezen, er is een massa aanbod op de markt. Ga ik met een compact niet teveel inleveren in de kwaliteit en beter naar een systeemcamera gaan zoals Fuji ? Iemand enkele tips voor me ?
    THX !
  • 2 Reacties sorted by
  • Advies geef eens aan welke camera's je op het oog hebt/waar je al naar gekeken hebt. Je vraag is op dit moment nog vrij breed.

Sony Nex pas bijvoorbeeld in je budget

Zelf gebruik ik naast de 5D3 een Fuji X Pro1 en de laatste is toch wel favoriete camera geworden.
  • Het merk Fuji heeft in het algemeen mijn aandacht getrokken, X-E2 ... X100S, alleen de prijs valt jammer genoeg wat duur uit. Als ik naar mijn budget kijk is het misschien eerder een Pentax Ricoh GR, bij de Sony Nex modellen had ik nog niet gekeken en lijkt me idd ook wel iets voor een aanvaardbare prijs.