Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

camara raw
  • ik gebruik photoshop cs6 met camara raw 7.1 dit alles in samenwerking met mijn imac.

Altijd prima gewerkt tot voor een week terug vond het al vreemd als ik de belichting in camara raw had aangepast dat toch de foto's in cs6 dat niet was opgeslagen.

nu ben ik er dus achter gekomen dat hij de belichting niet opslaat zelfs als ik -20 of +20 doe en ik ga zeg maar naar verscherpen verdwijnt de belichting weer en staat vervolgens op 0
    Dit gebeurt dus ook wanneer ik de foto's van camara raw open naar cs6

Wat wel vreemd is hij doet het wel als het boven en onder de +100 en -100 is dan blijft de belichting bestaan.

nu zou ik zelf zeggen van heb ergens aangezeten maar kan niets vinden ook is het vreemd dat ik nog een imac heb die ik onderweg altijd meeneem en daar dezelfde fout heb.

heeft iemand dit al een keer meegemaakt en weet wat het is.
    ben zeer benieuwd want het is vrij lastig zonder aanpassen van belichting.
  • 6 Reacties sorted by
  • Een beetje geduld schaadt niemand. Met een legale versie: Cs 6 verwijderen en terug installeren met de laatste updates (via Adobe.nl of be). Waarom niet overschakelen overschakelen naar Photoshop CC (speciaal voor fotografen).
  • Het advies van Gulbert om opnieuw te installeren lijkt mij een goed advies. Overgaan naar CC is niet noodzakelijk. Heeft wel enkele voordelen maar ook een paar nadelen.
    Ik vraag me wel af van wanneer je laatste update is. Mijn laatste RAW is n.l. 8.2.0.94. Dus misschien kan update een oplossing zijn, heeft in ieder geval veel voordelen en geen nadeel.

Veel fotografeer plezier,
    Alex.
  • Al eens contact gezocht met de Helpdesk van Adobe of de support forums van Adobe. Als je legale versie hebt dan word je daar vast en zeker geholpen.

Zelf erg goede ervaring mee.

Als opnieuw installeren niet de oplossing is.
  • Sorry voor mijn ongeduld:-) vrouw eigen denk ik tenminste van mijn kant.

dus het zal aan mijn cs6 liggen!
    apart dat het wel gelijk op al mijn twee imacs is.

ga het proberen thanks voor jullie reacties.
  • niemand die me ermee kan helpen!!