Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Windows XP stopt, nieuwe computer
  • Hallo,
    Nu Windows XP stopt wordt het tijd voor een nieuwe computer,ik gebruik de computer alleen voor internet en foto bewerking.de programma's waarmee ik werk zijn Photoshop 5 en Capture NX 2 van Nikon.
    Ik fotografeer altijd in Raw,dus redelijk grote bestanden.
    Mijn budget is max 750 Euro,wie helpt mij op weg alvast bedankt.
    Lammert.
  • 2 Reacties sorted by
  • De meesten die hier komen zullen fotograaf zijn met minder verstand van computers.. En juist meer verstand van camera's. Je zou je vraag ook kunnen stellen op een website met veel computerkenners.

Wat verder dan ook belangrijk is, is om te weten of je er ook een nieuw beeldscherm bij wilt hebben of niet.

Verder heb ik bij het bouwen van mijn PC rekening gehouden met een grote hoeveelheid geheugen. Later aangevuld met een snelle videokaart en sterke processor om alles bij elkaar maar zoveel mogelijk rekenkracht te hebben.
    Voor het verwerken van foto's is een grote hoeveelheid geheugen belangrijk. Voor het doen van ingewikkelde bewerkingen kan je processor veel verschil maken. De videokaart wordt vanaf Photoshop CS6 ook efficienter gebruikt, maar hoeveel verschil dat maakt weet ik niet.

Kijk dus eens goed rond bij computerspeciaalzaken wat ze voor jou budget te bieden hebben. Door een beetje te lezen op internet, weet je vaak al genoeg om een goede aanschaf te doen ;)
  • Verleden jaar kocht ik een Medion PC i3core met 4Gb Ram (2x2). Ik heb er 2x4 van gemaakt en heb dus 8Gb Ram. Geen enkele moeilijkheid om Photoshop CC en Bridge vlekkeloos te laten draaien.