Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Beginneling zoekt aankoopadvies
  • Hallo iedereen,

Ik ben een echte rookie qua fotografie (heb nul verstand van camera's, lenzen, etc..)
    Dit jaar ben ik van plan om enkele reizen te maken en had ik graag een goeie entry camera aangekocht.

Na enkele reviews kwam ik tot volgende aankoopmogelijkheden;

- Nikon 1V2
    - Nikon D5100
    - Nikon D3200
    - Sony DSC RX100 Mark 2

Bij de hybride 1V2 heb ik nogal mijn twijfels, lijkt me noch vis noch vlees, lijkt mij eigenlijk beter de keuze te maken tussen ofwel een digitale ofwel een reflexcamera.

Qua reviews bij reflexcamera's kwam ik tot de conclusie dat de D3200 een uitstekende beginnerscamera is. En dat je nadat je het toestel wat beter kent wat lenzen kunt kopen.

De sony heb ik erbij gezet omdat ik het natuurlijk gewoon ben om foto's te nemen met een compact camera en niet echt weet of ik het maximum ga halen uit een reflexcamera. Alsook heb ik uitstekende reviews gelezen over dit toestel.

Kunnen jullie mij misschien wat meer informatie bieden gezien jullie praktische ervaring?

Alvast bedankt!!
  • 1 Reageer sorted by
  • Je kunt kijken naar een Systeemcamera of Spiegelreflex. Met beide zijn erg goede resultaten te behalen. Ook op de automatische stand, maar is natuurlijk meer te halen uit dit soort camera's als je zelf gaat verdiepen in fotografie.

Als ik je vraag zo lees dan ben ik snel geneigd om te zeggen dat een systeemcamera een goede keuze is ?

hier wat informatie over Spiegelreflex en Systeemcamera's
    http://blog.wagner-fotografie.nl/systeemcamera-of-spiegelreflex/