Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

RAW converter nodig naast Photoshop cc?
  • Ik (nee, mijn man :-) ) heeft zojuist de nieuwe photoshop cc geinstalleerd (abonnement versie) op de mac en tevens bridge. Heb ik nu ook nog een RAW-converter nodig om mijn RAW bestanden "uit de camera" te halen?
    Op mijn geheugenkaartje staan nu jpg en RAW bestanden door elkaar, vormt dat een probleem?
    Het is, zoals gezegd, een MAC waarop ook Iphoto, hoe werkt dat samen icm Photoshop, wat gebeurt er met mijn foto's? Veel vragen .... Ik ben een beginner, wie kan mij helpen met de juiste antwoorden. Ben niet erg technisch, meer een crea-type, maar ik heb dit allemaal nodig voor school ;-).
    Alvast heel erg bedankt,
    Anita
  • 4 Reacties sorted by
  • Op je eerste vraag antwoord ik neen. Zowel in Bridge als in Photoshop kun je direct naar de rawconverter. Download de onderstaande url en je krijgt gratis een resem korte lessen over het gebruik van CC.
    http://tv.adobe.com/show/learn-photoshop-cc/.
    Ik kan dit echt aanbevelen. Zelfs als je geen Engels kent, zijn deze videolessen nog overduidelijk. Eens deze lessen doorgenomen mag CC geen enkel probleem meer opleveren.
    Ook op je tweede vraag is het antwoord neen.
    Op de derde vraag kan ik niet antwoorden vermits ik al 25 jaar met windows werk.
    Mvg.
  • Beste Gulbert,
    Ontzettend bedankt voor het lezen en het snelle antwoord. Ik ben hier zeker mee geholpen en zal direct mijn foto's op de computer zetten. Ook de tip om de online lessen te volgen, neem ik zeker ter harte. Heel veel dank :-)
    Anita
  • Anita
    En dit zijn Nederlandstalige topics voor CC.
    http://helpx.adobe.com/nl/photoshop/topics.html
    Gulbert
  • Hallo Gulbert,
    Dank je, ik heb m bekeken en idd heel leerzaam. Ik hou m erbij, samen met de filmpjes. Ontzettend bedank, ik ga er veel aan hebben bij de studie :-)
    Anita