Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Canon EOS 5D Mark II vs Canon 7D
  • Al enige tijd ben ik bezig met digitale fotografie en gebuik daarvoor de Canon EOS 1000d in combinatie met een Tamron 18-200mm objectief. Moet zeggen dat het niet de meest ideale combinatie is maar om te beginnen.
    Nu sta ik op het punt een andere camera aan te schaffen en ik mijn keuze is gevallen op een tweetal camera's. Enwel de Eos 5D mark II of de Eos 7d, beide in combinatie met de EF 24-105 MM f4 IS USM.
    Is er iemand die ervaring heeft met beide of één van beide camera's.
  • 6 Reacties sorted by
  • Hallo ik heb een canon lens EF 70-200 MM F2.8L USM ik gebruik de lens niet echt veel,Maar laats was ik bezig met fotograferen en kreeg plotseling een ERROR 01 in mijn scherm zoals ik al zei de lens gebruik ik weinig.Lens weggebracht naar Kamera Express kosten €382,57 voor de reparatie onderdeel CY3-2072-000-Lens ASS'Y,REAR (Aant 1) Dit was het probleem de lens veel net buiten de garantie,brief geschreven naar Canon dat de lens er nog als nieuw uit zag en ik hem weinig gebruikt.En dat dit spontaan gebeurde.Meneer wij kunnen hier niets aan doen,gewoon betalen.Nu naar 2maanden heb ik de lens wat meer gebruikt en ja weer 2x die ERROR 01 in het scherm,mail gestuurd naar Kamera Express Service Support Team en die vertelde mij stuur hem maar weer op,en vermeld er bij dat dit al de tweede keer is.Als ik in de beschrijving van Canon kijk komt deze lens goed ui de bus.Maar ik heb er geen goed gevoel bij.Zijn er mensen die dit probleem ook hebben en mij een raad kunnen geven .Gr. J.Kattenburg
  • Ik heb geen ervaring met een van beide toestellen. Maar houd er wel rekening mee dat de 5D een zogenaamde fullframe camera is en de 7D een crop-camera heeft. De beeldhoek verandert dan ook bij de cropcamera. de 24-105 zal zich op de 7D gedragen als een 38-168mm.
    Naar mijn idee is de 24-105 een goede keus voor op de 5D en een mindere op de 7D. Op de 7D zou ik denk ik voor de 17-55 2.8 gaan. Enfin, dat is jou keuze.

Wees je goed bewust van het grote verschil tussen de %D en 7D en de daarbij komende verschillen in beeldhoek..

Succes met je keuze!
  • Al bijna 2 jaar werkt ik met de 5D markII en de 24-105. Uitstekende combinatie voor van alles en nog wat. Groothoek en gematigde tele. Daarbij heb ik de 70-200 f4 voor tele. Ik heb nog geen enkele situatie meegemaakt waar ik niet mee wegkwam. Autoraces of vogelspotten doe ik niet, wel studio, reportages, feesten, straatfotografie, modellen binnen en buiten, close-up, enz.
  • Ben in het bezit van 1 lens [24-105] en 2 body's.
    De 50D en de 5d Mark 2.
    Met de 50D doe ik de snelle foto's, zoals sport.
    Deze is een beetje te vergelijken met de 7D [snelle burst, goede AF, cropfactor]
    De 5D Mark 2 gebruik ik voor portret, landschap ivm full frame.
    Op deze 2 body's is de 24-105 voor mij een mooie en goede lens.
    Scherp, mooie kleuren, kwalitatief goede bouw, mooie bokeh.
    Waar lig je interesse in de fotografie?
    Dan wordt je keuze gemakkelijker.
    Je kan ook kiezen voor de 7D en de 24-105.
    Dan ben je bijna net zo veel kwijt als je alleen de 5D Mark 2 koopt.

Leo
  • Ben zelf onlags in bezit van de canon 7D , vroeger had ik een 40D .
    De 7D is sneller 8 b/s , zeer snelle scherpstelling ,een beter scherm en waterdicht degelijke construktie , wel een beetje zwaarder of de 40D.
    werk meestal met de lens Canon 17-85 IS-USM waar ik zeer scherpe foto's mee maak
    alsook zeer goed wat betreft de kleuren.
    mijn andere lenzen waar ik mee werk zijn de canon 70-200 f4 USM ,50 f1.4 ,100-400 IS - USM voor de vogelfotografie alle 4 lenzen geven mij mooie foto's .
    De 5D mark II is niet zo bedoeld voor sportfotografie ,maar daar kan niets meer over vertellen aangezien ik deze niet bezit.
  • Ik heb ook al jaren de Canon 5d Mark II met de 24-105 lens.
    Ik ben er nog steeds super tevreden over.