Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Welke lens kopen, diverse doelen
  • hi,

Ik ben momenteel nog een leek in SLR camera's maar ik heb op uw website al enorm veel bijgeleerd, oa de belichtingsdriehoek enzo.

Ik ben er al vrij zeker van dat het een Eos 550D gaat worden met de bijgeleverde 18-55 lens.
    maar om mij een extra lens aan te kopen moet ik toch wel wat hulp inschakelen..

ik heb al wat rondgekeken en dit leek mij een zeer goede lens !
    Canon EF 70-200mm f/4L IS USM het enige nadeel dat ik vind is de prijs natuurlijk.. :D 920 euro
    En de lens is ook al redelijk van formaat :p Om eens lekker op te vallen wel goed, maar zijn deze dan beter dan een kortere lens met zelfde zoom bereik ?

Mijn vraag aan jullie, zijn er alternatieven die goedkoper zijn, en niet veel aan kwaliteit moeten inleveren ?
    Eventueel zelf een 70-300 lens,
    In het sigma,Tamron,... gamma
    met de crop factor x1.6 heb ik in het geval van 70-200 ( 320 als max zoom ) en in 70-300 ( 480 max )
    Wat al redelijk wat is, om in de natuur/circuit foto's te trekken ;)

Het doel van de lens:

Natuur foto's op reis ( deze zomer in Italië )
    Snelle wagens: circuit bv
    Wielersport
    Nachtfoto's ( wat waarschijnlijk een heel ander lens moet zijn dan die voor overdag vermoed ik )

Wanneer ik iets verkeerd interpreteer verbeter mij gerust ! ik ben hier om te leren, niet om beter te weten ;)

groeten !

• 10 Reacties sorted by
  • Beste Christophe,

Alvast gefeliciteerd met je (bijna) aangeschafte camera. Eentje die erg goed bekend staat. Alleen wil ik je ter overweging meegeven iets meer geld uit te geven voor het bijgeleverde objectief en vragen om de IS versie (deze staat flink hoger aangeschreven) die bij gelijke aanschaf niet zo heel erg veel extra hoeft te kosten.