Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Filter extraheren
  • De filter "extraheren" bestaat niet in Photoshop CS 4 of 5 .
    Met een plug-in zou men deze kunnen downloaden.
    Hoe gaat men te werk?

Herman
  • 10 Reacties sorted by
  • deze computer --> C schijf openen --> Program Files ---> Adobe -->
    Adobe Photoshop CS4 ---> Plug-ins ---> filter extraheren kopieren in Filters
    program photoshop opnieuw opstarten

en de filter zit in filters

succes
  • Hi Herman,
    Dit is wat Adobe er zelf over schrijft "Extraheren (alleen Windows)
    De plug‐in Extraheren is uit Photoshop verwijderd sinds CS4. Wij adviseren u om het gereedschap Snelle
    selectie (of andere selectiegereedschappen) te gebruiken in combinatie met de functie Rand verfijnen.
    Als u het oude filter Extraheren (alleen voor Windows) wilt installeren, sleep dan de plug‐in
    ///Optional plug‐ins/ExtractPlus naar de map //Adobe Photoshop CS5/Plug‐ins/Filters en start
    Photoshop opnieuw." Als je ExtractPlus wilt installeren met eventueel nog veel meer Plug-ins dan kan je die zo downloaden van de site van Adobe tab Downloads en bij de programma kiezer Photoshop voor Windows. Lees wel eerst de uitgebreide pdf.
    Veel succes ermee.
    Groeten, Alex.
  • Hi Gulbert,
    Na lang zoeken ben ik eruit en kan ik het Herman ook uitleggen. In een forum kwam ik dit tegen "Toevallig heb ik hier een boek over cs 4 waar het in staat. Het filter is tegenwoordig een plug-in geworden, genaamd ExtraktPlus". Dus Etraheren bestaat met de extra Plug-ins nogwel maar heet tegenwoordig ExtraktPlus en die heb ik al bijna een jaar bij mijn Plug-ins onder Filters staan. Als iemand even ook op de naamswijziging had geattendeerd dan was het zo opgelost en voor ieder duidelijk.
    Vriendelijke groeten allemaal en fotografeer ze.
    Alex.
  • Bedankt voor deze klare uitleg.
    Echter de plug-in is niet terug te vinden op deze locatie tenzij onder een codenaam die me niet opvalt.??
  • Ga naar Adobe.com en geef in: Optionele plug-ins voor CS5. Download ze, en sleep ze naar plug-ins filters. Je hebt dan alle oudere filters, ook extraheren.
  • Hi Gulbert,
    Ik ben daar de Plug-in Extraheren niet tegengekomen. Wel de uitleg dat deze niet meer beschikbaar is sinds CS4. Ook uitleg hoe nu eventueel met ExtractPlus te werken. Deze uitleg staat overigens ook in de te downloaden help PDF (zo'n kleine 700 pagina's)
    Angreet geeft de link die ik eerder besprak.
    Succes en groeten,
    Alex.
  • Alex,
    Heb nochtans zelf die optionele filters gedownload en bij mij staat extraheren wel degelijk onder filters.
    Gulbert
  • Hi Gulbert,
    Ik weet niet of jij op internet meer oties krijgt dan ik maar ik kan op de door jou opgegeven wijze wel Plug-ins vinden maar niet die van Extraheren. Er wordt wel over geschreven en bij de 3e link staat ook dat de plugin Extraheren daar te downloaden is zelfs met een mooie toelichting maar in de download krijg ik alleen de uitbreidings plugins die ik al heb behalve dus Extraheren. Dus ik heb helaas pech.
    Groeten,
    Alex.
  • Wat mij het meest opvalt en ergert is dat dit alleen voor Windows is.
    De mac gebruikers worden hier door Adobe behoorlijk gediscrimineerd.