Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

hoeveel clicks
  • Hallo,

Ben een enorme leek op het gebied van spiegelreflexcamera's...
    Maar kan een nikon d3100 overkopen, met nikkor 18-105 vr en extra accu voor 300 euro. Is dit een redelijke prijs als de camera in goede staat is?
    Hij heeft 10.000 clicks, kan iemand mij vertellen of dit veel is?

Vr.gr. debbie
  • 6 Reacties sorted by
  • Hoi Debbie,

Een gemiddelde instapcamera wordt door de fabrikant getest op 150.000 clicks. 10.000 is dus niet veel. Dat gaat echter alleen om de sluiter. Een camera bestaat uit meer dan doet. Let bij je aanschaf dus goed op andere aspecten. Lees er hier al wat meer over: http://www.digitalefotografietips.nl/apparatuur/tweedehands-foto-apparatuur/

Google ook eens verder op waar je op moet letten met aanschaf van tweedehands apparatuur. Bij twijfel geldt dat je de aanschaf nooit door moet laten gaan.

Qua prijs tenslotte, kijk even rond op marktplaats hoe duur een tweedehands d3100 met 18-105 is. Kijk daarnaast ook even naar het merk van de extra accu. Als het een niet-Nikon accu is zou ik er geen cent extra voor betalen en als ik er wel extra voor betaal wil ik dat ie nog in de verpakking zit. Een accu van vreemd merk krijgt sneller leegloopverschijnselen dan het eigen merk.

Succes met de overwegingen en evt aanschaf!

Groeten,
    Erik
  • Kijk op de volgende website en je ziet dat deze camera (vergelijk de D3100 met de D3000) een gemiddelde levensduur heeft van rond de 30.000 clicks, maar het gemiddelde van de defecte sluiters ligt daarentegen op rond de 13.500 clicks. Kortom het is een gok: je kunt er nog jaren mee doen, maar het kan ook zo afgelopen zijn met de sluiter. http://olegkikin.com/shutterlife/sitemap.php
  • Hartstikke bedankt voor je snelle reactie, ben ECHT een leek op dit gebied dus als het mag nog een vraagie...
    Misschien zegt het jou iets maar er staat in de advertentie ook dat de body en sensor resent gereinigd zijn bij Chipclean (bon aanwezig). Is die wel gebruikelijk of blijkt het dan dat er defecten aanwezig leken?

Vr.gr. debbie
  • Reiniging van de sensor is positief en gebruikelijk. Wijst niet direct op defecten. Chipclean is een bekend en goed bedrijf die prima werk leveren.

Overigens vraag ik me af of je tweedehands aanschaf moet doen als je weinig van de techniek van de camera af weet. Je vergroot daarmee het risico voor jezelf. Je zou kunnen overwegen iemand uit je omgeving te vragen mee te gaan, mits diegene wel verstand heeft van de camera's.
  • A.g.v. het wisselen van lenzen kan er stof binnen komen en op de beeldsensor gaan zitten. Dit worden zichtbare vlekjes op de (lichte) delen van de foto. Dan is reinigen van de sensor de oplossing.
  • Hallo,

Ben een enorme leek op het gebied van spiegelreflexcamera's...
    Maar kan een Canon 7D overkopen.
    Hij heeft 40.000 clicks, kan iemand mij vertellen of dit veel is?

Gr. Ruiz