Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Magic Lantern ( software voor je camera )
  • Zijn hier ook mensen die een Canon hebben met de firmware van Magic Lantern
    En wat zijn hier dan de voordelen of nadelen van.
  • 1 Reageer sorted by
  • Hallo Hans10,

Even naar de site van Magic Lantern geweest, er zijn nu stabiele toepassingen voor handen voor diverse Canon camera's, je krijgt er een bijna 7 keer meer mogelijkheden per onderwerp bij op je camera op voorwaarde dat je de laatste firmware update van Canon op je camera heb staan. Of deze mogelijkheden van Magic Lantern ook in het nederlands is te krijgen heb ik niet kunnen ontdekken. Het downloaden van de Magic Lantern gaat conform het downloaden van de Canon firmware, verder heb je een Browse Source Code nodig elke je via de site Magic Lantern kan verkrijgen.
    Persoonlijk zie ik niet veel voordeel voor amateur fotografen en zeker geen voordeel voor nieuwe camera's, voor professionele fotografen kan ik me nog redelijk voorstellen dat er voor hen wel voordeel is te halen, je vergroot immers de mogelijkheden van je camera als je uitgekeken bent op de standaard mogelijkheden van je camera.
    Verder moet je je zelf rekenschap geven dat Canon geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor schade aan en in je camera als je deze extra firmware toevoegt aan je standaard camera Canon firmware. Verder neemt ook Magic Lantern geen enkele verantwoordelijkheid voor het gebruik van hun firmware maar bied wel de mogelijkheid deze van je camera te wissen als je niet tevreden bent over de behaalde resultaten.
    Het enige voordeel van Magic Lantern dat ik heb kunnen vinden is dat je camera volledig geautomatiseerd wordt en dus altijd zal werken ongeacht de omstandigheden, je hebt er minder omkijken naar maar het geboden leerproces je camera goed te kunnen bedienen en te gebruiken wordt hier door wel teniet gedaan.

Bezint eer ge begint!

Groeten van BartJC