Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Overzetten lightoom structuur van Windows naar Mac
  • Ik heb duizenden foto's op mijn Windows PC. Ze zijn geordend in diverse fotoboeken en catalogi. Voor de Mac wil ik ook lightroom aanschaffen. Kan ik op de een of andere manier de foto's en de hele ordening die ik nu op de PC heb gemaakt op de Mac importeren zonder dat ik alles opnieuw moet gaan ordenen!
  • 2 Reacties sorted by
  • Ja , dat kan. Je kunt een deel van je catalogus, of je hele catalogus exporteren als catalogus.
    Je selecteert alle mappen/foto's die je wilt exporteren en vervolgens ga je naar het Menu > Bestand > Exporteren als catalogus.
    Dan kan je er nog voor kiezen om de bronfoto's mee te kopiëren. Dat vink je aan.
    Zorg voor een USB-stick, dat voldoende opslagruimte heeft en klik op 'Catalogus exporteren'. Nog handiger gaat het als je Pc en de Mac met elkaar bestanden kunnen delen. Dan kun je zonder tussenkomst van een USB-stick meteen naar de Mac exporteren.
    Installeer LR op de Mac en kies dan in hert Menu > Bestand > Importeren uit een andere catalogus.
    De import zal dan automatisch plaats vinden.
  • Dank Jurgens!
    Heldere uitleg.