Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Afstandsbediening aanschaffen
  • Hallo
    Ik ben nog maar net bezig met fotografie en ik ben van plan om een afstandsbediening te kopen.
    Ik heb een Canon EOS 1200D. Zijn er verschillende soorten in deze afstandsbedieningen? Zo ja, welke koop ik dan het best voor mijn camera?
    Alvast bedankt
  • 4 Reacties sorted by
  • Hoi Femke,

Zelf gebruik ik een remote die ik in de locale fotozaak heb gekocht. Geen idee wat voor merk, maar hij doet het met mijn Canon. Ik heb hier $ 25 voor betaald (woon niet in Nederland).

Ik heb een draadloze gekocht om zo ieder fysiek contact met de camera te vermijden. Persoonlijk gebruik de remote alleen voor familie foto's waar ik ook op moet staan, zons onder/opgangen en nacht fotografie.

E.e.a. hangt af van wat je wil betalen, maar ik zou niet zo kijken naar merk, maar wel kiezen tussen draadloos of met draad

H. Gr.
    Cees
  • Hallo Femke,

Het goedkoopste alternatief is de Canon afstandsbediening RS-60E3, voor nog geen 20 Euro heb je deze in huis. Het is een kabel gerelateerde afstandsbediening.

Groeten van BartJC
  • Bedankt voor jullie antwoorden.

groetjes Femke
  • Dag Femke,

Ik heb zelf geen Canon, maar heb voor mijn Nikon een app op de smartphone. Het heet DLSR Remote en werkt perfect

Groet,
    Wim