Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

AF Veldstand(en)
  • Beste,

Ik ben zeer recent begonnen met fotografie. Als eerste spiegelreflex heb ik een Nikon D3200 gekocht. Aan de hand van de basiscursus op www.digitalefotografietips.nl heb ik al de nodige dingen en instellingen geleerd (waarvoor dank).

Tijdens het 'spelen' met de instellingen kwam ik ook de instelling AF Veldstand tegen met daarinder 4 mogelijkheden (auto, 3D tracking (11pt), dynamisch en enkelpunts). Nu is mijn vraag wat ik hiermee moet. Welke instelling in welke situatie en is er iets van een 'standaard' instelling die het beste gebruikt kan worden in algemene situaties?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Dennis
  • 1 Reageer sorted by
  • Hallo Dennis,
    Je bericht gelezen en ik denk dat wat er bedoelt wordt de AF instellingen zijn van het aantal scherpstelpunten tijdens bepaalde situaties, bij auto bepaalt de camera zelf hoeveel punten er gebruikt wordt bij algemeen gebruik van de camera, 3D tracking wil zeggen dat niet alleen scherp gesteld wordt in het midden van het scherpstelvlak maar ook daar voor of achter bij het maken van meervoudige portretten, dynamisch gebruik je bij bewegende objecten zoals sportfietsers en enkelpunt geeft jou de mogelijkheid een scherpstelpunt vast te stellen op een bepaalde plaats in het scherpstelkader bij landschap- en natuurfotografie, denk hierbij aan de gulden snede. Zoek in de handleiding dat eens op of kijk eens op de Nikon site Nederland of er daar meer vragen over zijn gesteld.
    Veel succes