Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Flitser-filters, In welke situaties gebruik je welke filter
  • In welke situaties gebruik je welke filter voor je flitser?
  • 5 Reacties sorted by
  • Hé Tom,

Kun je de vraag nader specificeren? Zoals je hem nu stelt is het voor mij alsof je vraagt waar je met een auto heen kunt rijden. Er zijn zoveel antwoorden op deze vraag.
    Maar waarom wil je een filter op je flitser behalve een diffuser.

Groet Roland
  • De kleuren die mijn flitser geeft werken vaak niet tijdens outdoor-shoots. Een kleurenflilter (1/4e CTO of 1/2e CTO) zorgen er voor mij vaak voor dat het model beter opgaat in de achtergrond.
    Naast de CTO filter zijn er ook blauwe(CTB) en groene(Plus Green) filters. Wanneer gebruik je deze filters?
  • Hi Tom,
    Kijk hier eens http.www/halcyon.nl/zencart/ halcyon heeft vele goedkope filters en geeft er uitleg bij. Succes.
    Groeten, Alex
  • De filters had ik al, de site geeft mij geen uitleg over wanneer welke filter in de praktijk te gebruiken is.
  • De filters zijn bedoelt om de kleurtemperatuur van de flitser in overeenstemming met de omgeving te brengen. CTO (geel) maakt het flitslicht geler, dus warmer (gloeilamp / kaarslicht) Blauw koeler (schaduwrijke omgeving) Groen bij TL-licht, dat heeft een groenzweem