Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

LR3 herkent PSE9 niet automatisch
  • Hallo, ik ben nieuw hier en heb een vraag die misschien al eerder is behandeld alhoewel ik er geen info op de site over vind. Ik werk al enige tijd met LR. Sinds kort heb ik PSE9 aangeschaft voor de kleine aanpassingen die in LR niet mogelijk zijn. Als ik in LR3 aangeef dat ik de foto wil bewerken, herkent LR PSE9 niet. Ik werk met een Mac (in het verleden met LR2 en CS2 onder Windows heb ik dit probleem nooit gehad). Wat kan ik doen om het op te lossen? Alvast bedankt. Gr, Anneth

Update 29mei2011:

Na wat googlen heb het antwoord op mijn vraag zelf gevonden. Eigenlijk heel simpel: in LR3 ga je naar Voorkeuren en kies de tab 'Extern Bewerken'. Bij de Extra Externe Editor selecteer 'Kiezen', en ga naar je PSE9 app op je comp en selecteer deze. Evt. nog bestandsindeling en kleurruimte aanpassen en vervolgens scherm sluiten. Als je nu in LR in de module Ontwikkelen een foto wil bewerken in PSE9, ga je naar 'Foto', kies 'Bewerken in' en vervolgens 'Bewerken in Adobe Photoshop Elements'. De foto opent vervolgens automatisch in PSE9. Gr, Anneth