Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tussenringen
  • Ik heb tweedehands een set Nikon tussenringen gekocht en wil die gebruiken op mijn Nikon D5100. Ik kan echter uitsluitend op de handmatige (M) stand werken en moet een zeer lange sluitertijd gebruiken. Is dat normaal of doe ik iets verkeerd?
  • 1 Reageer sorted by
  • Hallo Gerard,
    Een Nikon D5100 heeft een DX formaat sensor waar alleen DX formaat objectieven op passen, extenders of tussenringen van Nikon in DX formaat heb ik niet gevonden.
    Het kan zijn dat je bij de aanschaf niet hebt opgelet of deze tussenringen wel van DX formaat zijn of je monteert de tussenringen niet op de juiste wijze op de camerabody.
    Kijk eens of er voor je bij passende objectieven ook een teken in de vorm van een gekleurde punt of stip staat. Verder raad ik je aan het instructieboekje te raadplegen en kijk even op de tussenringen of de contactpunten schoon en aanwezig zijn.
    Wel heb ik tussenringen voor FX formaat gevonden maar deze zijn niet voorzien van contactpunten.