Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Bliksem fotograferen
  • Het weer gaat straks zeker een keer omslaan. Dit gaat waarschijnlijk gepaard met bliksem. Heeft iemand ervaring met fotograferen van bliksem?
  • 4 Reacties sorted by
  • Hallo Donald

Ik heb persoonlijk geen ervaring met dit onderwerp maar ik zou zeggen ga eens kijken op de site www.weerfotografie.nl

Groetjes Harrie
  • Opzich is dit niet heel erg moeilijk. Zorg dat je op een veilig plekje staat (wees dus zelf niet het hoogste punt), zet je sluiter zo lang mogelijk open en wacht op de bliksem. Als de bliksem is gekomen terwijl je sluiter open staat heb je de bliksem gevangen.. Camera op statief is dus vereist!

Moeilijkste is nog om een mooie plek te vinden qua compositie waar je ook nog eens veilig staat, niet in het open veld dus met je statief.
  • Hallo Donald,

Op de site 1x.com (absolute aanrader!) staan een paar mooie tutorials waar je veel leuke informatie vandaan kunt halen.

Met betrekking op onweer fotograferen is deze wellicht interessant:

http://1x.com/tutorials/27510/thunderbolt-over-the-sea

Read and learn!!
  • Hallo heren,
    Dank voor de tips. Het blijft inderdaad experimenteren, je probeert je een beetje voor te bereiden wanneer het uiteindelijk zover is (en dat is helaas niet zo vaak).
    Zat nog wel te twijfelen aan een filter, misschien komt er wel een 'bak' licht binnen als de sluiter inderdaad vol open staat, maar dan ben ik waarschijnlijk te dichtbij.
    Groet, Donald.

PS
    Als ik persoonlijke resultaten boek, dan drop ik dat hier nog wel.