Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Systeemcamera of spiegelreflex voor backpacken
  • Hallo,

In oktober ga ik voor drie maanden reizen in Zuid-Oost Azië en deze momenten wil ik graag vastleggen. Nou heb ik altijd al intresse gehad in de fotografie alleen is het nooit verder gekomen. Nu doet het moment zich goed voort om dit op te pakken. Ik ben al een tijdje aan het verdiepen in een camera, maar nu sta ik voor het dilemma om voor het backpacken een goede camera op zak mee te nemen.
    Een beetje compacte camera is wel fijn dus snel kom je uit op een systeemcamera. Nu zag ik ook dat canon een compacte spiegelreflex camera heeft ontwikkeld (i.c.m. de 24 of 40mm pancake lens blijft deze compact). Momenteel loopt ook een leuke actie bij canon met cashbacks en tegoeden.

Na het backpacken wil ik de camera ook gebruiken voor verdere ontwikkeling in de fotografie, vandaar dat ik meer neig naar de canon 100d dan bijv. de sony RX 100.

Wat is jullie expertise of ervaring hiermee?

• 1 Reageer sorted by
  • Hoi,

Mijn vriendin had laatst deze gehaald:
    http://www.kamera-express.nl/product/12183534/canon-eos-100d-body/

Ze had er een zoomobjectief bij gekocht. Voordeel bij deze camera is dat er een ruime keus is aan Canon lenzen.

De camera is erg licht en makkelijk mee te nemen, zij heeft het nu ook mee op vakantie. De camera ligt lekker in de hand en heeft een klein formaat, waardoor die makkelijk in de tas past. Het is een goed alternatief voor een spiegelreflex, aangezien die nogal log en zwaar zijn.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.