Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Beginnen met fotostudio
  • Hallo,

Ik ben een beginnende fotograaf met een Sony A350.
    Ik zou graag willen beginnen met studiofotografie, maar ik weet niet waar ik moet beginnen.
    Ik zou ook graag willen weten hoe dat zit met flitsers: hoe verbind je je camera met een externe flitser?

Alvast bedankt!

Met Vriendelijke Groet

Wessel

P.S. als u iets van mijn werk wilt zien kijkt u dan op flickr.com/photos/wesgie
  • 7 Reacties sorted by
  • Hoi,

ik hoopte dat er al een antwoord was op deze vraag omdat ik ook wel erg benieuwd ben naar een kleine thuisstudio, of mogelijkheden om thuis een studio te bouwen tegen een witte muur ofzo..

Ik stuur mijn flitser aan met een trigger. (http://www.fotobooms.nl/cat/0/931/933/0/triggers.html) Erg handig omdat je dan je flitser overal neer kunt zetten. Sommige camera's kunnen het ook zelf en je zou ook nog een externe flitser op je camera kunnen gebruiken om een tweede externe flitser elders aan te sturen.

Groetjes Cees
  • En waarom niet aansluiten bij een bekende fotoclub die over een studio beschikt? Daar krijg je gratis en vriendelijk les over de instellingen van je camera, de manieren van belichten en zoveel meer. Het lidgeld ligt over het algemeen bijzonder laag. Ik betaal bijvoorbeeld 30€/jaar.
    Gulbert.
  • (edit)En waarom niet aansluiten bij een bekende fotoclub die over een studio beschikt? Daar krijg je gratis en vriendelijk les over de instellingen van je camera, de manieren van belichten en zoveel meer. Het lidgeld ligt over het algemeen bijzonder laag. Ik betaal bijvoorbeeld 30€/jaar.
    Gulbert

Hoi Gulbert,
    heb je ook namen van bekende fotoclubs?
    ik kom zelf uit de omgeving van Den Haag zit hier ook zoiets?
    alvast bedankt voor je reactie.