Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Foto's uploaden
  • Hallo Kenneth,

Soms wil ik een foto uploaden naar een andere site maar mijn foto's zijn gemiddeld 5 kb groot wijl de meeste sites niet meer dan 4 kb toelaten, mijn vraag is: Hoe kan je een foto minder zwaar maken zonder in het beeld te moeten snijden?

Groetjes van BJC
  • 5 Reacties sorted by
  • Met het programma PhotoStudio 6 is het mogelijk het aantal Mb's te reduceren, probleem opgelost!
  • Hoi Bart,

Dat kan je doen door de JPG compressie te veranderen. De kwaliteit wordt dan wat minder en de bestandsgrootte ook. De meeste fotobewerkingsprogramma's hebben daar een optie voor bij het exporteren/opslaan als JPG bestand.

Groet,
    Erik
  • Ik doe dit altijd door de afmeting (pixels) en de dpi van de afbeelding aan te passen. een hoge jpeg compressie geeft snel artefacten in je afbeelding
  • Hallo Erik rn Edodonkers,

Bedankt voor jullie reactie, binnenkort ga ik beide adviezen uit proberen.

Groeten van BJC
  • Je kunt gratis het programma ImageResizer van internet downloaden, dat installeren, vervolgens via de rechter muisknop klikken op het jpg bestand en dan kiezen voor Resize Image, daarna het juiste aantal pixels invoeren.
    Dit geldt voor Windows; voor een Mac kun je verkleinen via het programma Voorvertoning, (menu) Extra, Pas Grootte aan.