Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

als ik door de zoeker kijk
  • domme vragen bestaan niet word er gezegd,ik ben een grote leek op het gebied van foto,s maken,maar je hebt pensioen,en wil dat wel eens proberen,kinderen kleinkinderen enz.nu heb ik om te beginnen een tweede hands gekocht,tw een canon eos 300d digital.maar ik snap eigenlijk niet als ik door de zoeker kijk dan zie ik links een getal staan de ene keer is dat 50 en andere keer een 1"" enz dan helemaal rechts een groen stip met links daarnaast een getal bv 4 daar tussen een rij streeptjes wat begint met -2 aan het eind 2+ heb geen idee wat hier mee te doen,en dan de bovenkant een draai knop,met a-dep m av tv p een groen blokje mij werd gezegd als je hem daar op laat staan is het altijd goed,maar ik dacht dat zit er toch niet voor niks op na het groene blokje nog een 5 tal tekens.
    hopelijk durft het iemand om mij in alle eenvoud uit te leggen hoe e.e.a werkt.
    heb al wel gegoogeld,maar ik snapte er niks van diafragma en sluiter enz

vr gr jan borkent

• 1 Reageer sorted by
  • Hallo Janb
    De Canon 300D is een gedateerd model en wordt niet meer geproduceerd, wel kan je nog informatie krijgen op de site van Canon.NL.. Wat je door het oculair ziet is niets anders dan de meetwaarden welke het AF systeem produceert, links de sluitertijden en rechts de groene stip met het getal 4 geeft de opening van het diafragma in het objectief aan, de streepjes in het midden met links -2 en rechts +2 heeft te maken met de EV waarden voor het over- of onder belichten van de foto. De waarden op de modusknop A-DEP, M, Av, Tv en P zijn meetmethoden welke bij bijzondere licht omstandigheden of situaties kunnen worden ingezet als de stand Automaat (groen blokje) het laat afweten.