Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

als ik door de zoeker kijk
  • domme vragen bestaan niet word er gezegd,ik ben een grote leek op het gebied van foto,s maken,maar je hebt pensioen,en wil dat wel eens proberen,kinderen kleinkinderen enz.nu heb ik om te beginnen een tweede hands gekocht,tw een canon eos 300d digital.maar ik snap eigenlijk niet als ik door de zoeker kijk dan zie ik links een getal staan de ene keer is dat 50 en andere keer een 1"" enz dan helemaal rechts een groen stip met links daarnaast een getal bv 4 daar tussen een rij streeptjes wat begint met -2 aan het eind 2+ heb geen idee wat hier mee te doen,en dan de bovenkant een draai knop,met a-dep m av tv p een groen blokje mij werd gezegd als je hem daar op laat staan is het altijd goed,maar ik dacht dat zit er toch niet voor niks op na het groene blokje nog een 5 tal tekens.
    hopelijk durft het iemand om mij in alle eenvoud uit te leggen hoe e.e.a werkt.
    heb al wel gegoogeld,maar ik snapte er niks van diafragma en sluiter enz

vr gr jan borkent

• 1 Reageer sorted by
  • Hallo Janb
    De Canon 300D is een gedateerd model en wordt niet meer geproduceerd, wel kan je nog informatie krijgen op de site van Canon.NL.. Wat je door het oculair ziet is niets anders dan de meetwaarden welke het AF systeem produceert, links de sluitertijden en rechts de groene stip met het getal 4 geeft de opening van het diafragma in het objectief aan, de streepjes in het midden met links -2 en rechts +2 heeft te maken met de EV waarden voor het over- of onder belichten van de foto. De waarden op de modusknop A-DEP, M, Av, Tv en P zijn meetmethoden welke bij bijzondere licht omstandigheden of situaties kunnen worden ingezet als de stand Automaat (groen blokje) het laat afweten.
    Zelf ben ik eind 2008 begonnen met fotografie met de aanschaf van een EOS 1000D camera en heb, zelfstandig, door het aanschaffen van lectuur een leerschool doorlopen welke ik nog steeds voortzet, dat laatste zal ook voor u gelden: Zelf heb ik de indruk dat er bij de camera geen instructieboekje meer aanwezig is, verder hoop ik dat er wel een passende batterijlader aanwezig is, een eventueel bijgevoegde CD met de bij de camera behorende programma's om de gemaakte foto's op de PC te kunnen verwerken zal wel niet aanwezig zijn, daarom de volgende adviezen:
    Ga naar de Canon.nl site en toets op het welkoms scherm support dan camera's dan EOS camera's, scherm met diverse camera namen waar onder de EOS 300D, klik op die naam dan komt er een nieuw blad met daar op aangegeven welke onderwerpen er gekozen kan worden, klik op Handleidingen en download de handleiding naar je PC.
    Let op, je moet het boekje opnieuw downloaden naar een daar voor ingestelde map.
    Loop eens een boekwinkel (Bruna) binnen en vraag naar boeken over fotografie en lees eens daar wat meer over, er is een boek op de markt met de naam: Bewuster en beter fotograferen met een spiegel reflexcamera. Daar staat voldoende informatie in die je voort leid in de mogelijkheden van de fotografie, en dat is NIET weinig!!
    Ik kap er mee want het loopt tegen middernacht, ik wens je veel succes en als je het even niet meer weet neem dan even rust of reageer op dit bericht. Wordt vervolgt??