Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Welke AF Auto Focus Instelling is het beste?
  • Sinds een kleine 2 maanden ben ik in het bezit van de Olympus omd e-5 markII. Ben een beginneling, dus veel leren.
    Over AF instelling is er nogal wat discussie. Iedereen adviseert weer anders. Voor mij als beginneling wordt het er daardoor niet makkelijker, laat staan duidelijker op.
    S-AF , C-AF , MF , S-AF/MF , C-AF/TR.
    Ik heb het maar ingesteld op S-AF/MF, maar is dit de goede instelling? En wanneer gebruik je nou precies welke AF instelling? Ik krijg dit maar niet duidelijk.
    PS: Ik fotografeer voornamelijk in de standen A en S.

Alvast dank voor het antwoord.

Groet, Liesbeth
  • 2 Reacties sorted by
  • Hoi Liesbeth,
    Ten eerste zijn al je vragen/problemen op deze site te vinden.
    Ten tweede, je kan ook alles op google vinden.
    De s-af staat voor singel foto, als je de sluiterknop indrukt maakt jou camera 1 foto.
    De c-af staat voor continu foto,als je de sluiterknop indrukt,en vast houd, maakt je camera continu foto"s.Hoeveel weet ik niet,ik ken je camera niet.

hierbij een link over de uitleg.van je vraag.

groet,
    wim ;)

www.olympus-global.com/en/imsg/webmanual/dslr_function/focus_mode/in
  • uhm... ;-) in de prima link van Wim (zonder "/in") vind je het antwoord:

Als je de camera instelt op enkelbeeld maken:
    s-af: als je de sluiterknop half ingedrukt houdt stelt je camera 1 keer scherp, als je onderwerp beweegt verlies je dus scherpte, als je de knop doordrukt maakt hij 1 foto
    c-af: als je de sluiterknop half ingedrukt houdt blijft de camera scherpstellen ook als je onderwerp beweegt, als je doordrukt maakt hij 1 foto

Als je m instelt op een serie maakt hij een rijtje dus dan is het handiger om voor c-af te kiezen als je onderwerp beweegt.

(de andere instellingen zijn lastiger, combi automatisch en hand scherpstelling)