Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

goede thuiscursus adobe photoshop elements 9
  • Heeft er iemand ervaring met een 'hands on' cursusboek Adobe PE9? Ik heb sterk de neiging om het boek van Scott Kelby (het beste van PE9) te bestellen. Nadruk voor mij ligt op de bewerkfuncties en niet zozeer op organize functies. Alle suggesties welkom!
  • 4 Reacties sorted by
  • Hoi Tom,
    Ik ben zelf nog maar net begonnen met PE9 en heb ook gezocht naar een goede handleiding. Als engels geen probleem is kan ik je Elements 9 for Photographers van Philip Andrews aanbevelen. Vrijwel alle toepassingen met heel veel geillustreerde voorbeelden komen aan de orde.
    Succes
    Jan Lock
    Spanje
  • Hoi Tom,

Ik heb geen cursusboek voor je,maar wat ik gedaan heb is een cursus:
    DIGITALE FOTOGRAFIE EN BEELD BEWERKING gevolgd bij NHA.
    Deze cursus is voor 90% afgestemd op beeld bewerking van photoshop elements.
    Natuurlijk ook voor fotografie .
    ;-) Ik moet nog 2 lessen doen,en dan kan ik hem afronden.Nu gem. cijfer 8.
    De prijs van de cursus van 24 lessen bedraagd totaal: 245 euro.
    Dus dit was mijn reactie.
    Veel succes verder toegewenst.

groetjes,

wim

;-)
  • Hallo Tom

Ik heb PSE 8 op mijn PC, onder het rolmenu Extra staat een toegang tot gratis videolessen PSE 8, ook van andere uitgaven van PSE zijn videolessen te volgen.
    Misschien bevat het rolmenu op PSE 9 ook toegang tot deze lessen, ze zijn wel in de engelse taal maar dat is het enigste nadeel.

Veel succes
  • Hoi Tom,

Ik heb het boek gekocht van Visual Steps. Een duidelijker boek heb ik niet kunnen vinden. Alle belangrijke bewerkingen komen aan bod met afbeeldingen. Een prima naslagwerk vind ik persoonlijk. De versie is geschikt voor PSE 6 tot en met 9. Ik heb zelf pas Elements 10 aangeschaft en met behulp van dit boek kan ik voorlopig erg goed uit de voeten met het programma. Kijk maar op www.visualsteps.nl
    Het boek kost €22.95. ISBN 978 90 5905 147 8

Je kunt met dit boek een zelfcursus volgen en er "examen" mee doen via het internet. Maar dat is een keuze die je uiteraard zelf moet maken!

Met vriendelijke groet, Luc