Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

advies gevraagd: sieraden fotograferen
  • beste mensen,
    ben nieuw hier, hoop veel kennis op te doen o.a. over productfotografie; heb een studio flits set met softbox, fotocube, reflectoren etc. en meteen een vraag:

een bekende van mij maakt kleine sieraden van draad en metalen veren en glazen buisjes

op haar website staan foto's waarvan ik denk dat ze beter zouden moeten kunnen, de foto's "doen het niet" m.i.

zou iemand concreet verbeteradvies (opname scherpstelling, belichting, contrast, nabewerking van raw in lightzone of PS, beste manier verkleining voor website) kunnen geven voor de volgende foto's bijvoorbeeld:
    http://www.hildefoks.nl/page4/page29/files/fullereen-rood.jpg
    http://www.hildefoks.nl/page4/page29/files/fullereen-collier.jpg

dank alvast!
  • 2 Reacties sorted by
  • Dag Rob,

Wat is er mis met de foto's volgens jou?
    Als ik ze bekijk komen ze mij niet al te scherp over.
    Dat kan je oplossen door de camera op statief te zetten en met opgeklapte spiegel en remote de foto te maken. (dan ben je trillingvrij)

Compositie is kwestie van smaak en keuze.
    Zelf zou ik de veertjes met rood of recht zetten of echt scheef. Niet zoals nu niet echt horizontaal recht.

Vind je de schaduwen storend?
    Ik niet.

Veel fotoplezier ermee en vooral heel veel foto's vanuit verschillend standpunt maken.
  • dank voor je reactie

klopt, die scherpte had ik ook gezien, kan idd ontbrekend statief zijn geweest, of scherpstelling, of lenskwaliteit?
    schaduwen zijn ok, de compositie ben ik met je eens

maar wat ik mis is meer briljantie, helderheid en ik vraag me af of dat ligt aan de belichting (te vlak) nabewerking (verscherping? contrast? iets anders?), compressie door de website?

de foto's waren niet van mij maar ik zoek een oplossing om evt. verbeteringen voor te stellen, tips?