Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Binnenkant lens vingervlek
  • Hallo allemaal,

Gisteren heb ik per ongeluk de binnenkant van mijn objectief vastgepakt. Hierdoor zat er een vingerafdruk op de lens. Ik heb dit met een t-shirt schoongemaakt. Echter is mijn vraag welke schoonmaakdoekjes jullie adviseren om zowel de binnen- als buitenkant van een objectief schoon te maken.

Alvast bedankt voor de reactie.
  • 1 Reageer sorted by
  • Hallo Hendrik,
    Er zijn schoonmaak setjes in de handel al of niet gerelateerd aan het merk camera of objectief welke alle attributen bevat voor het onderhouden van objectieven. Alleen een blaasbalgje ontbreekt hier bij, de setjes zijn bedoelt voor, als het werkelijk niet anders meer kan, in noodgevallen het glaswerk van objectieven te reinigen. Canon heeft een setje in een doosje met doekjes, speciale olie, papieren sachets en een kwastje welke ik al enige jaren in gebruik heb. Voor het extern reinigen van de camera met objectief na een foto sessie gebruik ik een zachte schilders kwast en een blaasbalg. Gebruik nooit een T-shirt daar de grofheid van de geweven stof daarvan schade kan veroorzaken aan de coating laag van het objectief. Veel succes