Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

NEX Flitser
  • Hey iedereen,

ik heb onlangs de Sony NEX-5 gekocht, maar nu ik graag een geschiktere flitser wil kopen voor 'portretfotografie' (hiermee bedoel ik op feestjes etc.). Ik heb wat rondgekeken en mijn oog viel op deze flitser, gemaakt voor de NEX-5. Mijn budget is ook nog niet zo groot aangezien ik 17 ben dus de prijs is ook al mooi meegenomen.
    Het betreft deze flitser:
    http://www.digicamshop.be/product/138714/category-70589-standaard-flitsers/sony-hvl-f20s.html
  • 9 Reacties sorted by
  • Dat kan Michiel ;) Wat is precies je vraag? :)
  • Hij is een heel stuk krachtiger dan wat meegeleverd wordt. Daarmee win je dus sowieso al een hoop.
    Je kan verder met de flitser alleen verticaal bouncen, verder niet. Niet ideaal, maar volgens mij ook beter dan wat meegeleverd wordt.

Verwacht geen topflitser, dat sowieso niet. Het is beperkt en daar zal je mee om moeten leren gaan. Of de flitser het extra geld waard is durf ik je niet te zeggen, ik heb sowieso geen ervaring met de Nex serie en weet dus ook niet wat de mogelijkheden zijn van het gehele systeem.

Of je hij het geld waard is zal ook vooral aan jezelf liggen. Aangezien er niet veel anders mogelijk is zal je toch op deze flitser komen als je extra flitskracht nodig hebt ;)
  • Volgens mij zijn er inderdaad nog geen alternatieven. Het is een Sony en Sony gebruikt eigen aansluitingen, en bij de Nex serie ook nog eens een aparte aansluiting, dus de rest van de Sony flitsers is ook niet bruikbaar.
  • Oei... De vraag vergeten :p

Mijn vraag ik of deze flitser het geld waard is tov de flitser die je bij de NEX bijgeleverd krijgt. Ik zou hem gebruiken op feestjes etc :)

mijn excuses!
  • Zou je evt een andere aanraden?
    liefst geen megading aangezien het dan nogal lomp zou zijn op mijn NEX body...
  • Aangezien ik denk dat er geen andere op aangesloten kunnen worden omdat er geen aansluiting voor is?
  • Een nadeel van de NEX zeker... ;) nu ja ben er nog steeds tevreden van.
    Maar wat ik me eigenlijk (ook) afvraag is of de geleverde flitser voldoende is voor basis zoals portret en op feestjes of ligt het toch niet aan mij en kijk is beter naar een betere flitser, in dit geval de hvl f20s?

in ieder geval al bedankt voor de hulp! ;)
  • Tja, zoals ik al de verschillen noemde noem ik eigenlijk alles al... Er valt niet zo heel veel meer te zeggen. De geleverde flitser is voldoende als basis en kan prima als invulflits dienen (dat beschouw ik als de basis). Wil je meer dan is naar mijn idee de HVL f20s vereist al is die ook niet optimaal aangezien je die niet horizontaal kan draaien.

Maar het gaat er nog steeds om wat je zelf ermee doet, dat bepaalt uiteindelijke de foto ;)
  • Dat is zeker waar! Heb ik ondertussen al geleerd uit mn andere hobbys ook ;)

Ik ga voorlopig nog even met de standaard flitser werken.

Bedankt!