Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Welkom op Vragen.DigitaleFotografieTips.nl
  • Deze site is onderdeel van DigitaleFotografieTips.nl, een site in 2007 opgericht door Kenneth Verburg die tot doel heeft een informatie- en inspiratiebron te zijn voor beginnende en gevorderde fotografen.

Van het reactieformulier op de hoofdsite wordt goed gebruik van gemaakt, ik (Kenneth) ontvang dagelijks wel een aantal vragen via deze methode, vaak vragen die niet direct aan een artikel te koppelen zijn. Hier ga ik graag op in, maar het drukke schema buiten het werk aan de site zelf om maakt dat ik er niet altijd aan toe kom om alle vragen te beantwoorden. Vervelend, omdat ik de enige ontvanger ben van de vraag en zo de kans kleiner wordt dat deze op tijd of naar wens kan worden beantwoord.

Om de kans toch zo groot mogelijk te maken dat bezoekers van de site hun vragen beantwoord krijgen heb ik een nieuw gedeelte aan de site toegevoegd op vragen.digitalefotografietips.nl. Op deze subsite kun je je vragen stellen en vragen van andere bezoekers beantwoorden. Ik heb er voor gewaakt om er niet het zoveelste forum van te maken, maar het expliciet opgezet met de bedoeling om er vragen te plaatsen. De functionaliteit is beperkt, het is gericht om zo efficient mogelijk je vraag te stellen en een vraag te beantwoorden. Hoewel daarmee niet is gezegd dat er geen ruimte is voor discussie.

Ik hoop dat jullie de moeite willen nemen de site te bezoeken, je eigen vragen te stellen of die van andere te beantwoorden (registratie is in deze twee gevallen vereist).

Je kunt je vraag zelf aan een categorie toevoegen, sleutelwoorden meegeven (tags) en op antwoorden stemmen, deze worden dan hoger in de lijst weergegeven (hoe meer stemmen hoe beter het antwoord is de gedachte). Om de site op te starten heb ik een aantal vragen die ik recent heb ontvangen daar beantwoord. De vragensteller heeft dit via de mail ook te horen gekregen.

Op dit moment heb ik een aantal begin categorieen toegewezen. Je kunt aan je vraag omschrijvende sleutelwoorden meegeven (tags), komt een tag erg vaak voor dan is er een grote kans dat ik een extra categorie daarvoor toevoeg. Wat dat betreft is er zeker in het begin ruimte voor suggesties en om nog wat te sleutelen.

Ik hoop dat jullie dit een nuttige bijdrage vinden!

• 24 Reacties sorted by
  • Je kunt met de scores een stem uitdelen voor een goed of slecht antwoord en je kunt instellen of je daarop wilt sorteren of op datum. Zo zouden de goede antwoorden vanzelf boven moeten komen drijven.

Op jezelf stemmen zou niet moeten mogen of voor de score uit moeten maken, maar dat moet ik even dubbelchecken met een niet-administrator account.
  • Halllo Kenneth, ik heb eigenlijk 2 vragen. Met welke lampen of softboxen kan ik het beste beginnen wanneer ik thuìs een studiootje wil maken voor portretfotografie.En ik heb net de lens 50mm 1.4 gekocht, maar hoe krijg ik 2 personen scherp in beeld. Ik heb een Nikon d3100.
    Ik heb je site al zo vaak bekeken.Echt super.
    Vriendelijke groet, Corrie
  • fotoshop elements 10

Mijn vraag is of er wat meer over elements10 geplaatst kan worden.
    Als leek is door de bomen het bos soms niet meer te zien.

Groetjes Hugo
  • Echt een super toevoeging aan je site! Ik zal zeker vaak terugkomen om te lezen of eventueel vragen te beantwoorden!
  • Dankjewel Cees, het is goed te zien dat er al gebruik van wordt gemaakt!

Vandaag is er rechts bovenaan de pagina ook een link toegevoegd om in te loggen of uit te loggen.
  • Hallo Kenneth

Ben het helemaal met Cees eens!
    Volg je site al een hele tijd en je bent echt een inspiratiebron voor ons.
    Ook deze toevoeging is helemaal welkom.
    Bedankt en ga zo door.
  • Hallo Kenneth,

Wordt er iets gedaan met de scores naast een post? Verder is het mogelijk om de score van een eigen post op te hogen, is dat de bedoeling?

Groetjes,
    Thomas
  • leuk , je zit al bij mijn favorieten hoor, ik kom zeker dikwijls langs hier
  • Staat inmiddels ook bij mijn favorieten. Kenneth, zou het mogelijk zijn om bij de vragen nog wat meer sorteermogelijkheden te maken? Oftewel, op hoeveelheid reacties, gelezen reacties etc (mogelijk misschien zelfs een combinatie?).
  • Bij mij staat de site ook al in de favorieten, ook al enkele leuke reacties..
    Goed bezig...!
    framel
  • Ha Kenneth,
    Ik heb je site een paar weken geleden ontdekt. Wat een geweldig goede en verzorgde site met heel veel leerzame artikelen! Er zit echt serieus werk in.
    Valt me ook op hoe weinig advertenties er maar op je site staan.
    Ik ben nu een jaartje bezig om het fotograferen onder de knie te krijgen, en er valt nog genoeg te leren!

Met dank aan deze site gaat dat zeker lukken!

Het valt me trouwens op hoe weinig advertenties er op je site staan vergeleken met veel andere sites.
    Als er iets als een doneer mogelijkheid is zou ik daar zeker gebruik van maken!
  • Super toevoeging Kenneth, dit maakt de site compleet.
  • Beste Kenneth,

Een super toevoeging aan je toch al zeer goeie, overzichtelijke site..
    Ik kom zeker af en toe eens kijken - met een vraag of om iemand te helpen..
    Bedankt voor de tijd die je hier steeds instopt,

Met vriendelijke groeten,
    Nele
  • Hallo, via vele omzwervingen op internet ben ik uiteindelijk hier terechtgekomen. Ik was op zoek naar een site voor -in mijn geval- spiegelreflexfotografie voor beginners. Ik was op zoek naar info waar helder en duidelijk de basisprincipes van zowel het technisch aspect van de camera alsmede fotografie omschreven en uitgelegd zouden worden, met daarna een stuk diepgang. Dit heb ik hier gevonden. Bedankt voor het feit dat u dit met ons wilt delen.
  • Ik ben secretaris van een fotoclub en je website digitalefotografietips.nl/fotosmaken vind ik zo goed dat ik elke nieuwkomer of geintresseerde daarnaar verwijs.
    Gulbert
  • Hoi Keneth,
    Ook ik ben zeer enthousast over je website.
    Ik vind het fijn dat er vragen geplaatst kunnen worden en vooral dat je er nog wat van opsteekt ook !.
    Ik hoop dat er vooral aandacht wordt besteed aan de wat oudere toestellen zoals in mijn geval de powershot g9.
    Dit toestel is een perfect speeltje en kan zich volgens mij meten met de grote jongens.
    Ga zo door met je site , ik kijk minimaal eens per dag of er nog wat te lezen valt over het een en ander.
    Groetjes van een beginner.
  • Hallo Kenneth,
    Het is zeker een inspiratiebron voor mij als een beginner. Een geweldige site en met de toevoeging maken het zo spannend en interessant om informatie te krijgen en te delen.
    Bedankt.
    Groetjes Frances.
    :-h
  • Hallo Kenneth, ik heb een vraag over megapixels.
    Ik heb een Powershot g9, ik las dat voor een goede kwaliteit foto 5 tot 6 megapixels genoeg is.
    er stond ook bij dat als je een kleine beeldsensor hebt dit meer dan genoeg is omdat anders ruis ontstaat, dit begrijp ik wel maar ik wil weten of dat voor de g9 ook geld want deze heeft een beeldsensor van 1/1.7.
    ik heb 12,1 megapixel op de powershot.
    Graag duidelijk op mijn vrfaag.
    Groeten Ed
  • Hallo Kenneth kunt u me helpen ik heb een programma met de nik filters maar ik krijgt dat niet bij light room open
    mvg jpvd
  • hoe kan ik mn account verwijderen?
  • Hallo, ik heb een nieuwe camera Nikon D600, maar nu herkent pse 10 de raw files niet meer. Ik heb de plug in gedaan.Had hiervoor de D3100
    Weet iemand hier raad mee?
  • Wellicht omdat je verouderde versie hebt van pse. Zoek even op je gemak en je zult je antwoord vinden. Ook hier op het forum is dit al aantal keer aan de orde geweest.

Opties upgraden naar 12 (als goed is dit de laatste versie)
    of RAW bestanden omzetten naar ander formaat
  • Waarom moet ik adobe flash player downloaden, kan dat niet zo dat het ook op een mac te zien is :-?