ik ben al een tijdje aan het orienteren op het kopen van een spiegelreflexcamera. Nu ben ik al tot de keuze gekomen van een Canon EOS 600D. Nu zijn er verschillende pakketten met lenzen te koop en ik weet niet goed wat nu het beste is. Ik zit te twijfelen tussen een pakket met een EF-S 18-55 ISII + EF-S 55-250IS lens of met alleen een EF-S 18-135 IS . Wat is de beste keus? Ik gebruik het als amateur en ga er cursussen mee volgen en wil mooie fotos kunnen nemen. Hoop dat ik hier wat advies kan krijgen voor ik het verkeerde koop.
Persoonlijk zou ik gaan voor de kit met 18-55IS en de 55-250IS. Hiermee heb je een mooi bereik. De 18-135 is optisch niet veel beter dan de 18-55IS. ;-)
ik hoor alleen dat als je een 50+ lens hebt die niet ver genoeg kan uitzoomen vaak. is die meer alleen geschikt voor landschappen bijvoorbeeld of kan er vanalles mee gefotografeerd worden ?
Je moet een spiegelreflex niet bekijken als een compact of bridge camera.
Eén van de voordelen van een dslr is het kunnen wisselen van objectieven. Die je kunt aanpassen op de situatie waarin je bevind, maar ook op jou manier van fotograferen.
De 18-135 geeft je wat meer zoom zoals jij dat noemt, maar dit is niet te vergelijken met de zoom van een compact camera. Omdat bereik beetje goed en betaalbaar af te deken is de Canon 18-55 en de Canon 55-250 een goede keuze.
De meerprijs van de 18-135 vind ik het persoonlijk niet waard om dit objectief te kiezen.
Wil je meer bereik op een cropbody als de 600D dan kun je ook kijken naar de 15-85, maar deze is wel gelijk stuk duurder, maar deze is wel gelijk een hele stap vooruit. En toch blijf ik bij mijn advies de kitlens (18-55) en voor het tele bereik de Canon 55-250
Zelf heb ik erg veel een Canon 17-55 gebruikt op een 7D als walk around objectief en het wisselen van objectief viel mij heel erg mee. Zelf gebruik ik als tele objectief de 70-200 II Nu ik veel de 5DII gebruik heb ik een 24-105 als walk around en moet toch wel eerlijk bekennen dat ik niet vaak boven de 70/80mm uitkom. Of ik switch na de 70-200II
Zelf heb ik een Canon EOS 450D. Heb eerst een tijdje gedaan met de kitlens maar kwam er toch al snel achter dat ik niet ver genoeg kon inzoomen en heb dus een 55-250IS objectief aangeschaft en deze bevalt eigenlijk zo goed dat ik hem nu als standaard objectief gebruik. De kitlens gebruik ik nu o.a. voor landschappen, stadsgezichten en groepsfoto's.