Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Lightroom bestandsnaam als titel.
  • Na veel tips gelezen op 'de andere kant' nu ook de 'forumzijde' ontdekt! Top aktie! (beiden)

Nu was ik op zoek naar de mogelijkheid om in Lightroom 3.6 bij in- of exporteren (liefst de laatste) de
    titel van de foto te matchen met de bestandsnaam. Weet iemand of en waar dat in te stellen is?
    Alvast bedankt! Klaas
  • 2 Reacties sorted by
  • Dit is mogelijk, bij het exporteren van de foto (Bestand > Exporteren) kun je onder het kopje "Bestandsnaamgeving" een vinkje zetten bij "Naam wijzigen in" en in het dropdown menuutje Bewerken... kiezen. Daar kun je dan aan de hand van verschillende menuutjes je eigen naamsopbouw samenstellen.

In jouw geval staat de Kop onder het menu metagegevens. Met huidige instellingen opslaan in nieuwe voorinstelling maak je een optie die je in de toekomst snel kunt kiezen.
  • Kenneth,
    dank voor je snelle reactie!
    Misschien dat ik het niet goed zie, maar volgens mij kan ik daar de bestandsnaam aanpassen, maar het is juist de bedoeling om de Titel gelijk te maken met de bestandsnaam.
    Er staat nu standaard als titel "Sony DSC", en dat zou ik graag (automatisch) willen veranderen in de bestandsnaam, zodat bij uploaden de bestandsnaam (nummer) als titel verschijnt.