Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS II of Canon EF 75-300 mm F/4-5.6 III?
  • Beste,

Nu het fotograferen mij beter af gaat, heb ik besloten om een nieuwe lens te kopen.
    Aangezien ik dieren fotografeer (voornamelijk paarden) heb ik een zoomlens nodig.

Daarbij stuitte ik op de Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS II en Canon EF 75-300 mm F/4-5.6 III. Ik zou graag willen weten welk objectief ik het beste aan kan schaffen en waarom.

Ik weet dat er bij de eerste lens image stabiliser op zit, maar bij paarden heb je zo'n snelle sluitertijd nodig dat je deze toch niet per se nodig hebt? Op mijn kitlens zit ook geen IS.

De lens komt op de Canon 1100D

Alvast bedankt voor de reacties/informatie

Mvg Ellis
  • 3 Reacties sorted by
  • Owh, ik ben mijn budget er vergeten bij te zetten.
    Liefst niet duurder dan €250,-
  • Mijn persoonlijke keuze is toch al snel voor dat budget de 55-250. IS vind ik persoonlijk op een tele een nuttige toevoeging. Gebruik je hem niet kun je hem uit zetten, maar heb je hem niet kun je hem niet zomaar even aan zetten :D

Zelf heb ik bv een 70-200 f/2.8 IS II. En ik zou de IS niet willen missen. Heb hier toch regelmatig mijn voordeel mee gedaan.
  • Ellis, ik zou ook voor de EF-S 55-250 IS gaan. Volgens de meeste reviews die ik gelezen hebt is de 75-300 III optisch één van de slechtst presterende lenzen die Canon nog in het assortiment heeft. IS zit nooit in de weg maar je zal het missen in sommige situaties. Een eventuele suggestie is de Canon EF 70-300 f4-5,6 IS USM. De lens is wat steviger gebouwd, optisch iets beter en kan op alle Canon body's. Een goede is tweedehands ook voor rond de € 250,- te vinden. Voordat ik mijn EF 70-200 2,8 L IS had gekocht, gebruikte ik Canon EF 70-300 f4-5,6 IS USM voor het fotograferen van paarden, motoren, auto's en dieren in de dierentuin.