Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Canon eos 1100D
  • Goeiemorgen,
    ik heb een vraag over de Canon eos 1100D. Ik heb deze camera net 2 weken en ben nog in de ontdekkingsfase... Kan iemand mij misschien vertellen over hier ook een zwart-wit stand op zit waarin je 1 kleur kan laten uitkomen? Ik weet niet precies hoe dit heet...

Alvast bedankt!

Groetjes van Maaike
  • 9 Reacties sorted by
  • Dit kun je makkelijk doen met een fotobewerkingsprogramma als bijvoorbeeld Lightroom.

Hier eerst basis artikel voor Zwart wit en natuurlijk vind je ook gelijk wat info over je vraag ;-)
    http://www.digitalefotografietips.nl/nabewerking/zwart-wit/

• Canon werkt met zgn. picture styles. Een daarvan is de zwart-wit stand. Even een blik in je gebruiksaanwijzing en je moet het snel kunnen vinden.
    Beter is echter: fotografeer in kleur en zet het later om in zwart-wit in een fotobewerkingsprogramma.
  • Een kleurenfoto kan je in de bewerking altijd zwart-wit maken. Een zwart-wit foto zet je niet meer om naar een kleurenfoto.

Beter dus inderdaad in kleur fotograferen en de controle houden over de bewerking.
  • Ik zou dan gelijk in RAW fotograferen. Op deze manier heb je minder kwaliteit verlies bij dit soort bewerkingen.
  • En zo hebben we in een paar reacties alle mogelijkheden in oplopende moeilijkheidsgraad gehad.

Bedenk dus dat naarmate je meer zelf gaat doen, je ook meer kennis nodig gaat hebben. Wil je er niet in verdiepen dan kies je de automatische functie, maar zal je nooit de controle hebben en nooit precies krijgen wat je voor ogen had ;)
  • Fijn dat jullie zo reageren! =D> Ik zal eens op die site gaan kijken....
  • Op die site stel je nu eigenlijk ook de vraag. :D
    En veel informatie is er al te vinden ;))
  • Haha ja snap ik EOSfotografie... Kwam daar ook later achter... :P
    Is een fijne site om op te speuren!
  • Hallo Maaike,
    Ik heb ook de 1100d goed ding!.
    de zwart/wit instelling vind je in het menu .
    en kies dan voor monochrome.
    dat is alles , veel succes.
    gr ed