Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Map voor map koppelen in Lightroom na crash?
  • Mijn harde schijf is laatst gecrasht. Ik had gelukkig backup. Heb nu de backups naar mijn nieuwe harde schijf gekopieerd en moet de foto's opnieuw koppelen. Dat kan door op het vraagteken te klikken.
    Dit verhaal: "Zie je eenmaal zo’n vraagteken, dan kun je door op het vraagteken te klikken de koppeling met het fotobestand herstellen (als deze op een andere locatie staat). Je hoeft dit per map maar voor één foto te doen, Lightroom zoekt de rest er bij."
    Je hoeft dit per map maar voor één foto te doen... Maar het gaat om mijn foto's van 2010 t/m vandaag. En de foto's staan in mappen per dag. Dat betekent bijna 3 x 365 mappen.
    Kan dat ook sneller? Ik hoop het!
  • 3 Reacties sorted by
  • Volgens mij moet het ook werken als je de bovenliggende map(pen) neemt en daar een foto toewijst. Zo lang de andere foto's in dezelfde structuur zitten.
  • Zoals Kenneth al zegt, zorg dat je de bovenliggende mappen zichtbaar hebt (rechtsklikken op de betreffende map en dan bovenliggende map weergeven o.i.d.). Als je dan van de bovenste map de nieuwe locatie aangeeft, worden alle foto's teruggevonden als de mappenstructuur niet veranderd is.

Ik heb dit vrijdag ook nog gedaan, na herinstallatie van Windows was de partitieletter van mijn externe schijf verandert. Het is dus makkelijk en snel uit te voeren zolang je de mappenstructuur hetzelfde houdt en alleen de locatie veranderd is ;)
  • Super, Erik en Kenneth, hartelijk bedankt! 't Is alweer klaar!