Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Exporteren in Lightroom 3.3 NL => Origineel fotobestand wordt in JPEG flink verkleind na exporteren.
  • Hallo, ik heb even een vraag m.b.t. het exporteren (opslaan) van bewerkte foto's. Ik doe dat nu via 'Bestand'=>'Exporteren'. Je hebt in de window welke dan verschijnt wat mogelijkheden tot 'Exportlocatie', 'Bestandsnaamgeving', enz. Als ik in 'Bestandsinstellingen' het bewerkte bestand wegschrijf als JPEG zie ik dat van de oorspronkelijke 4MB, nog maar 248kB overblijft!! In TIFF gaat het wel goed, die schrijft het fotobestand wel weg in 4MB. Ik heb de manual er op nageslagen, maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal. Mogelijk heb ik iets verkeerd aangevinkt, feit blijft dat ik er steeds weer op vastloop. Alvast bedankt voor uw hulp.
  • 4 Reacties sorted by
  • Controleer even of bij de exportinstellingen voor het verkleinen niets verkeerd staat. Daar lijkt het namelijk op ;)
  • Het is normaal met JPEG dat het bestand kleiner wordt, waar TIFF alle data behoudt wordt er met JPEG data weggegooid om een kleiner bestand op te leveren. Maar het zou inderdaad kunnen dat hij in je instellingen wordt verkleind. Je kunt dat eventueel ook controleren door de eigenschappen van de JPEG te bekijken en te controleren of de breedte en hoogte afmetingen kloppen.
  • ik heb gekeken in lightroom 3.3, als je na exporteren bij bestandsgrootte beperken een getal in toets bijv 5000 k dan vergroot hij automatisch, dus je moet zelf een getal kiezen tot je de gewenste groote hebt , succes.
  • Bij exporteren geef je aan dat je het formaat niet wilt wijzigen.
    Verder geef je bij kwaliteit 100% aan. Nu krijg je een zo best mogelijk resultaat.
    Wanneer je een kleinere waarde aangeeft wordt je bestandsgrootte minder maar gaat dit ook ten koste van details.