Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

foto's maken in een druipsteengrot
  • Hallo

waar moet je opletten als je foto's maakt in een druipsteen grot en instellingen van de camera ik heb een cannon 400d met een 18 55 lens
  • 2 Reacties sorted by
  • Dit alles is afhankelijk van de hoeveelheid licht die je hebt in de grot. Instellingen etc kan men je dan ook niet gericht geven ;-)

Zorg dat je de basis van fotografie snapt en toe kunt passen. oefen hier heel veel mee. Diafragma, sluitertijd en ISO zijn onderdeel van de belichtingsdriehoek die voor fotografie toch behoorlijk belangrijk zijn om te beheersen.

Advies. Lees de artikelen mbt diafragma, sluitertijd en ISO eens goed door en probeer dit toe te passen. Artikel belichtingsdriehoek ook een aanrader.

Tevens is dit artikel wel handig om te lezen
    http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/de-beste-camera-instellingen/

Ik krijg vaak de reactie dat men wel weer hoe het werkt, maar op moment dat men het toemoet passen niet weet waar te beginnen. Dus het is oefenen oefenen en nog veel oefenen en feedback vragen op foto's om zo gericht tips te kunnen krijgen.

Vragen welke instellingen men beste kan gebruiken in bijvoorbeeld een grot zullen veelal standaard beantwoord worden leer de belichtingsdriehoek beheersen/toepassen. Dan weet je bijvoorbeeld ook om te gaan met mindere licht situaties. ;-)

• dank je wel voor de reactie en naar dat linkje ga ik zeker kijken