Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Is de NikonSB700 als Slave te gebruiken?
  • Help!,.. Kort geleden heb ik de speedlight van Nikon gekocht, de SB700. Nu wil ik deze ook als Slave gebruiken. Ik heb een NikonD5000-camera. Is het weliswaar mogelijk de ingebouwde -flitser van mijn camera als trigger te laten functioneren in samenwerking met de SB700? En hoe moet ik dan, zowel de camera als de flitser instellen, zodat deze met elkaar 'communiceren'? . Ben me er van bewust dat een radiografisch-gestuurde (opzet-trigger) het beste resultaat geeft. Maar gezien mijn financiële-situatie, op het moment niet haalbaar voor mij. Mijn streven is deze in de toekomst wel aan te schaffen. De ingebouwde flitser als trigger zou dan een voorlopige oplossing zijn. Het verwijzen naar een link met handige-tips omtrent deze hulpvraag, wordt ook gewaardeerd.

met vriendelijke groet Harry.
  • 4 Reacties sorted by
  • De interne flitser van een Nikon D5000 is niet als trigger te gebruiken. Je zult dus echt met andere hulpmiddelen moeten gaan werken.
  • Dank je Erik voor antwoord. Kort en duidelijk. Dacht namelijk, na alles geprobeerd te hebben, dat er iets aan mijn nieuwe flitser mankeerde. Kan jij me een niet te dure trigger, competable aan mijn flitser en camera aanbevelen?.. :)
  • Geen dank, weinig tijd, kort antwoord ;) Nu iets meer tijd voor een wat langer antwoord. Ik heb zelf destijds een Cactus v4 aangeschaft. Werkt met radiogolven en is geloof ik voor een setje €40. Je krijgt dan een trigger en ontvanger en kan dit uitbreiden met nog meer ontvangers en dus ook meer flitsers. Inmiddels bestaat er overigens ook de Cactus v5. Loop anders eens een van de grote fotozaken in en vraag naar wat voor flashtriggers ze hebben ;)

De mooiste oplossing is een duurdere camera of nog een flitser die je wel als master kan gebruiken.
  • Ja,.. had al ge-Googled, dat wat ik daar gezien hebt komt overeen met je antwoord. Ook een setje van Falcon-Eye gezien. En ja laat me dus dan maar adviseren bij zo'n leverancier in fotoapparatuur betreffende de keus tussen deze merken. Qua prijs vallen deze ook wel binnen mijn budget. Vooralsnog bedankt voor antwoord!..

De mooiste oplossing zou zijn, om een Staatslot te kopen en één van de Hoofdprijzen te winnen. En dan met 't gewonnen geld lekker een weekje er voor uittrekken om te (foto)shoppen!.. ;)