Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

i-contrast canon
  • Ik heb voor mijn dochter een canon ixus 130.
    Vaak zijn de foto's op de autostand niet zo scherp omdat hij automatisch een te hoge iso kiest.
    Hij staat nu standaard op iso 200 in de p-stand of is 100 beter?
    Het is belangrijk dat hij op deze stand kan blijven staan omdat ze pas 9 jaar is en dat niet steeds kan veranderen.
    Dus wat is de beste keuze voor zowel binnen als buiten.
    Wie heeft een goede tip?
    Wanneer kun je i-contast gebruiken en is het zinvol om deze op de autostand te zetten om scherpere foto's te krijgen?
    Mieke Welberg
  • 2 Reacties sorted by
  • Mieke, dit komt uit mijn handleiding van de Canon G11. Hopelijk ben je hiermee geholpen.
    De camera kan te lichte of donkere gebieden in de scène detecteren, zoals
    gezichten of achtergronden, en deze aanpassen aan de optimale helderheid
    wanneer u opnamen maakt. Wanneer het totale beeld te weinig contrast
    heeft, wordt het beeld ook automatisch gecorrigeerd voor een scherpere
    weergave wanneer u opnamen maakt.
    Gulbert
  • Het I-contrast zorgt er voor dat details in donkere gebieden beter zichtbaar zijn op de opname, het maakt de foto ook iets lichter. Ik weet niet of een Ixus een My Colors sub-menu heeft, het kan zijn dat deze is ingesteld op levendig, zet het My Colors menu eens op OFF, misschien dat de opname onder Auto dan wel scherper zijn.
    Het kan ook zijn dat je dochter de AF te weinig tijd geeft scherp te stellen, bij een Canon moet de ontspanknop half worden ingedrukt wil deze scherp stellen alvorens definitief de opname te maken, een signaal op het scherm moet dat aangeven.
    Oefen eens met je dochter hoe zij met de ontspanknop moet omgaan.
    BJC