Vragen.DigitaleFotografieTips.nl

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

In this Discussion

Tagged

Overzetten foto's en LR catalogus naar nieuwe Imac
  • Hallo,

Vroeger gebruikte ik LR op mijn Macbook Pro, maar onlangs heb ik een Imac aangekocht en nu wil ik mijn foto's in Lr hierop beheren.
    Ik heb een back-up (1 op 1) van mijn foto's gemaakt op een externe harde schijf met de overeenkomstige directory structuur zoals op mijn Macbook Pro alsook een back-up van mijn LR catalogus.
    Ik wil nu op mijn Imac dezelfde directory structuur aanmaken met hierin alle foto's samen met de LR catalogus. Met dezelfde directory structuur aan te houden zou dus de verwijzing naar mijn foto's vanuit de catalog dezelfde blijven.
    Wanneer ik zou opteren om mijn foto's te "importeren" zouden deze terug een andere naam krijgen volgens de aangemaakte template, wat niet de bedoeling zou zijn.
    Is mijn werkwijze de juiste?

Alvast bedankt

Wim
  • 2 Reacties sorted by
  • Hoi Wim,

Het enige wat je in dit geval moet doen is je catalogus backuppen en vervolgens weer inladen op je Imac. Volgens mij was dat de simpele stap om alles over zetten (mits je de foto's dus ook overzet in dezelfde directory als in de catalogus staat, anders kan je dat daarna handmatig aanpassen in de catalogus).

In elk geval kan ik je daarnaast vertellen dat zodra Kenneth online komt hij mijn verhaal kan bevestigen, of kan ontkrachten en de juiste manier kan vertellen ;)

Succes,
    Erik
  • Inderdaad, simpelweg de catalogus overzetten en dezelfde bestandsstructuur aanhouden en anders moet je een aantal keren de juiste locatie van de foto's aanwijzen.